اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

احیا خانه‌های قرآنی در راستا تعالی جامعه دینی نقش بسزایی دارد

امام جمعه گنبدکاووس گفت: امسال خانه‌های قرآنی و پایگاه‌های قرآنی در مساجد و محلات احیا شد که این امر در تعالی جامعه دینی و تربیت قرآنی فرزندان نقش بسزایی دارد.

احیا خانه‌های قرآنی در راستا تعالی جامعه دینی نقش بسزایی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام محمود ترابی در خطبه‌های نماز عیدفطر در مصلی امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: باطن بندگی انسانها در ماه مبارک رمضان با ادای نماز عیدفطر اشکار می‌شود و در این روز خداوند متعال جایزه بزرگی به روزه‌داران و برپاکنندگان نماز خواهد داد.

وی  با اشاره به سوره اعلی در قرآن کریم تصریح کرد: در این سوره پرداخت فطریه قبل از برگزاری نماز عیدفطر مقدم شمارده شده و می‌بایست زکات فطریه در همون شب یا حداقل قبل از نماز پرداخت شود و در صورت عدم دسترسی تا ظهر عید فطر به مستمند پرداخت شود.

 

امام جمعه گنبدکاووس با بیان اینکه اذکار روز عید فطر باید قبل شروع نمازهای یومیه در این روز قرائت شود خاطرنشان کرد: قرائت این اذکار قبل از نمازهای یومیه این روز بیانگر این است که خداوند را بزرگ شمرده و به توصیه های وی در قرآن عمل کنیم. اصل موضوع در قرآن برای همه انسان‌ها در راستای رستگاری دعوت به توحید است.

وی با اشاره به تجمع بزرگ مردم مسلمان کشورهای جهان در روز قدس ادامه داد: در روز قدس بیش از ۲۵۰ هزار نفر در کنار قدس شریف نماز برپا کرده و این عمل با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اراده شکست‌ناپذیر در برابر لشکر شکست‌ناپذیر تجلی یافته و نشان می‌دهد که بزودی قدس شریف به دامن جهان اسلام بر می‌گردد.

ترابی با اشاره به روز کار و کارگر و روز معلم و جایگاه ویژه این اقشار والا گفت: همه ما باید بدانیم که در کنار سفره تلاش و کوشش و عرق جبین کارگران نشستیم و باید جایگاه آنها را محترم بشماریم

وی بیان کرد: بیش از ۶۰ دانش آموز نوجوان گنبدی اعتکاف دانش‌آموزی را انجام دادند و این در راستای احیا سنت پیامبر اکرم (ص) قابل تقدیر بوده و باید توسعه پیدا کند.

 

امام جمعه گنبدکاووس ابراز کرد: احیا خانه‌ها و پایگاه‌های قرآنی در مساجد و محلات در ماه مبارک رمضان برای تعالی اهداف جامعه قرآنی و دینی و تربیت قرآنی فرزندان جامعه اسلامی نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به درگذشت هنرمند انقلابی نادر طالب زاده گفت: درگذشت این هنرمند که یکی از دوستان صدیق شهید آوینی بود سبب مصیبت جبهه فرهنگی و انقلابی شد و تلاش کنیم تا اهداف و جهت گیری های مثبت وی ادامه پیدا کند.
انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول