اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

فعالیت 970 هزار معلم در کشور/ 7500 کلاس چند پایه داریم

وزیر آموزش و پرورش گفت: 970 هزار معلم داریم و خیلی از آنها به روستاها می‌روند. همچنین در حال حاضر بیش از 7500 کلاس چند پایه داریم.

فعالیت 970 هزار معلم در کشور/ 7500 کلاس چند پایه داریم

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در ویژه برنامه مدرسه تلویزیونی ایران که به مناسبت گرامیداشت هفته معلم برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهید مطهری و بیش از ۴ هزار شهید معلم، اظهار کرد: معلمان در دوران دفاع مقدس بیشترین سهم را در اعزام دانش‌آموزان به جبهه‌های دفاع مقدس داشتند و نقش دانش‌آموزان در جبهه برجسته بود و ۳۶ هزار نفر از نوگلان نیز به درجه رفیع شهادت نائل شدند. 

وی افزود: مدرسه تلویزیونی ایران از دهم اسفند ۱۳۹۸ با شروع ویروس منحوس کرونا راه‌اندازی شد و ۲۴ هزار کلاس درس در طول این مدت بدون تجربه قبلی برگزار شد که می‌توان گفت معدل بسیار عالی است.

*خیرین از سال ۱۳۷۷ تاکنون  نیمی از کلاس‌های درس را بدون هیچ چشمداشتی ساختند

نوری با بیان اینکه باید در دوران آموزش حضوری هم از ظرفیت مدرسه تلویزیونی استفاده کنیم و بخشی از برنامه درسی را در این شبکه قرار دهیم، ادامه داد: در ارکان فرایند تربیت، چهار رکن داریم که رکن اول، خانواده؛ رکن دوم، حکومت؛ رکن سوم، رسانه و رکن چهارم، نهادهای غیردولتی اعم از خیرین، گروه‌های جهادی و سازمان‌های مردم نهاد است. 

وی اضافه کرد: خیرین از سال ۱۳۷۷ تاکنون  نیمی از کلاس‌های درس را بدون هیچ چشمداشتی ساختند یعنی از رکن چهارم استفاده کردیم و اگر از رکن رسانه استفاده کنیم، موفق خواهیم شد؛ چه رسانه‌های بیداری، چه شنیداری، چه مکتوب و چه مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات باشد.

وزیر آموزش و پرورش درباره مدرسه تلویزیونی ایران، گفت: باید این رسانه را به سمت یک شبکه تلویزیونی تعاملی برای تأثیر بیشتر ببریم؛ البته در حال حاضر این تعامل وجود دارد ولی همزمان باید باشد و باید روی آن کار کنیم. همچنین درباره شبکه «شاد» نیز همین را گفتیم.

وی با بیان اینکه معلمان از زندگی‌شان گذشتند و در این دو سال برای بچه‌ها مدرسه‌ای ساختند تا از دانش جدا نشود و باید از آنها قدردانی کنیم، اظهار کرد: در آموزش حضوری، بچه‌ها از قرنطینه خارج شدند و رفتارهایی را بروز دادند که ناشی از تعاملات سرکوب شده بود اما باز معلمان تحمل کردند؛ این سخت است که هم تحمل کنی و هم درس دهی و هم اینکه بچه ‌را از مسیری که قرار دارد، به مسیر فرصت‌های یادگیری هدایت کنی و همینجا از معلمان تجلیل می‌کنم.

نوری تصریح کرد: 970 هزار معلم داریم و خیلی از آنها به روستاها می‌روند. همچنین در حال حاضر بیش از 7500 کلاس چند پایه داریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول