اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تمدید خریدتضمینی گندم کشاورزان تا 20 اردیبهشت/خرید 25 هزار تن گندم مازاد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از تمدید خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز و بذری کشاورزان زنجانی تا روز 20 اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در استان خبر داد.

تمدید خریدتضمینی گندم کشاورزان تا 20 اردیبهشت/خرید 25 هزار تن گندم مازاد

ولی‌الله زمانی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان در تشریح جزئیات خرید تضمینی گندم اظهار کرد: تاکنون بیش از 25 هزار تن گندم مازاد بر نیاز و بذری کشاورزان که در سال زراعی 1400 برداشت کرده‌اند، خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه امسال خرید گندم به ازای هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در کمترین زمان به حساب کشاورزان واریز می‌شود، گفت: خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان زنجانی تا 20 اردیبهشت تمدید شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 85 درصد از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است، ادامه داد: تاکنون بیش از 2 هزار و 500 میلیارد ریال از بهای خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزانی زنجان از طریق بانک عامل (کشاورزی) پرداخت شده است.

زمانی گفت: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی و دوروم به ترتیب ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۰ هزار و ۹۲۰ تومان تعیین و مبلغ یک هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم، به مبلغ مذکور اضافه شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان ادامه داد: با توجه به استقبال کشاورزان از خرید تضمینی مازاد بر نیاز گندم، سیلو  های کارخانه آرد فخر و تابان و سایر کارخانه ها برای ذخیره سازی و استفاده روزانه گندم خود، مجوز خرید تفاهمی گندم دریافت کرده اند تا کشاورزان جهت تحویل گندم خود دچار مشکل نشوند.

وی افزود: با توجه به اتمام خرید گندم در 20 اردیبهشت ماه، کشاورزانی که مشخصات خود را در سامانه پهنه‌بندی جهاد کشاورزی ثبت نکرده‌اند، برای تحویل گندم خود به مراکز خرید مراجعه نکنند.

انتهای پیام/73005/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول