اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

خدمت به انقلاب و مردم بارزترین ویژگی شخصیتی مرحوم حائری بود

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: مرحوم حائری زاده از پیشگامان و مبارزین انقلاب اسلامی بوده است که تا پایان حیاتش به کار حزبی مشغول بود لذا خدمت به انقلاب و مردم بارزترین ویژگی شخصیتی او بود.

خدمت به انقلاب و مردم بارزترین ویژگی شخصیتی مرحوم حائری بود

احمد علی مقدم عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به درگذشت مصطفی حائری‌زاده از مبارزین انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مرحوم حائری از پیشکسوتان نهضت انقلاب اسلامی و یار دیرین نظام، امام و رهبری وعضو هیات موسس حزب موتلفه اسلامی بود که درگذشت این مبارز نستوه در ساعات آخر ماه مبارک رمضان را به رهبرمعظم انقلاب، اعضای حزب موتلفه اسلامی و خانواده آن مرحوم تسلیت عرض می کنم و برای وی غفران الهی را خواستارم.

وی با اشاره به اینکه مرحوم حائری از جوانی با استبداد و استکبار مبارزه کرد، گفت: وی سیاستمدار انقلابی به تمام معنا بود که خود را سرباز نهضت امام خمینی(ره) و مقتدای بی‌چون و چرای مقام معظم رهبری می‌دانست و همراه با دیگر اعضای موسس حزب، به مبارزه با رژیم جنایتکار پهلوی پرداخت.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره این مبارز خستگی ناپذیر، بیان کرد: بنده که از اوایل پیروزی انقلاب با وی مراوده داشتم و در شورای مرکزی باهم بودیم، مرحوم حائری، سمبل اخلاق بود و همیشه بر لب‌هایش تبسم بود و همچنین در جایگاه های مختلف حزب موتلفه همچون عضو موسس، عضو هیات نظارت، عضو شورای مرکزی مشغول بود و به فعالیت در بخش های مختلف اجرایی حزب فعالیت داشت.

مقدم گفت: حائری، زندگی نامه و فعالیت های مهم خود را در قالب خاطرات بصورت کتاب درآورده است که به مسائلی از دوران ملی شدن صنعت نفت، شروع نهضت اسلامی امام خمینی، تشکیل هیئت‌های موتلفة اسلامی و نقش او در دوران انقلاب اسلامی و روزهای اولیه پس از پیروزی و همچنین تشریح حوادث انقلاب، شکل‌گیری جریان‌های مذهبی و سیاسی در آن و سیر مراحل تکوین هیئت‌های مؤتلفه‌ی اسلامی پرداخته است.

وی با تاکید بر نقش بسیار مهم زنده یاد حائری در تشکیل جریان‌های مذهبی و سیاسی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: وی در تبیین مسائل مربوط به جبهة ملی، منافقین، نحوة تقابل نیروهای مذهبی و ملی و همچنین کودتای 28 مرداد نقش اساسی داشته است و می توان گفت مرحوم حائری زاده از پیشگامان و مبارزین انقلاب اسلامی بوده است که تا پایان حیاتش به کار حزبی مشغول بود لذا خدمت به انقلاب و مردم بارزترین ویژگی شخصیتی مرحوم حائری بود.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان در پایان با تاکید بر اینکه وی از کارگزاران خدوم نظام و فعالان صدیق عرصه‌های سیاسی و اجتماعی انقلاب بود، خاطرنشان کرد: مرحوم حائری، از خدمتگزاران صادق ملت و نظام جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب بود و در طول خدمت در حزب مؤتلفه خالصانه و صادقانه کارکرد به طوری‌که وی سیاستمداری تیزبین و تحلیل‌گری واقع‌بین و با بصیرت بود که دغدغه نام و نشان نداشت و تمام دوران حیات طیبه خود را به مجاهدت و تلاش برای پیروزی نظام اسلامی، استقرار و شکوفایی آن به کار بسته بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول