اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رگبار پراکنده و وزش باد شدید آسمان اصفهان را فرا گرفت

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با بیان اینکه وزش باد شدید تا روز یکشنبه در سطح استان ادامه خواهد داشت، گفت: وقوع خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد و شرق استان منجر به کاهش دید و کیفیت هوا خواهد شد.

رگبار پراکنده و وزش باد شدید آسمان اصفهان را فرا گرفت

حجت‌اله علی‌عسگریان، کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی ناپایدار تا اوایل هفته آینده بر روی استان است. 

وی افزود: بر این اساس طی این مدت وضعیت جوی در اکثر مناطق استان به‌صورت قسمتی ابری و غبار محلی، بعد از ظهرها افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و رگبارهای پراکنده بهاری همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ به‌ویژه در نیمه‌ جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

علی‌عسگریان با اشاره به اینکه وزش باد شدید تا روز یکشنبه در سطح استان ادامه خواهد داشت، گفت: وقوع خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد و شرق استان منجر به کاهش دید و کیفیت هوا خواهد شد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق یک تا ۲ درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۲۸ و کمینه فردا صبح ۱۳ درجه سانتی‌گراد و چوپانان با ۳۶ و بوئین و میاندشت با دمای ۵ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

کلیه عوامل امدادی و مدیریت بحران در آماده‌باش هستند

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وزش باد شدید در سطح استان بیان کرد: رگبار و رعد و برق، بارش تگرگ، وزش باد شدید، تندباد لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک را امروز در اکثر مناطق به ویژه جنوب استان شاهد هستیم.

وی ادامه داد: در روز شنبه در نیمه شرقی و جنوب و غرب و روز یکشنبه وزش باد در اکثر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

شیشه‌فروش تصریح کرد: آب گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، برخورد صاعقه، احتمال آسیب به سازهای موقت و درختان فرسوده و خیزش موقت گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان عنوان کرد: اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌های فصلی، احتیاط هنگام تردد جاده‌ای، اجتناب از فعالیت کوهنوردی و چرای دام در مناطق مرتفع مرتعی و حاشیه رودخانه‌ها،پاکسازی دهانه پل‌ها و آبروها توصیه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کلیه عوامل امدادی و مدیریت بحران در مناطق تحت تأثیر در حالت آماده‌باش هستند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول