اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

«معلمان» مدافعان حریم آموزشی هستند

سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک گفت: تعلیم و تربیت امر دشواری است و معلمان طی بیش از 2 سال شیوع ویروس منحوس کرونا، سختی‌های بسیاری را متحمل شدند و عنوان «مدافعان حریم آموزشی» زیبنده آنان است.

«معلمان» مدافعان حریم آموزشی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عبدالله ملک پور سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک در مراسم تجلیل از معلمان نمونه شهرستان آبیک که پیش از ظهر امروز با حضور سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، فرماندار آبیک و جمعی از مسئولان در سالن آمفی تئاتر شهید آوینی برگزار شد، معلمان را مدافعان حریم آموزشی و کار آنان را مصداق کار حسینی بودن ذکر کرد و گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که "امروز آموزش و پرورش به تحول نیاز دارد" باید تلاش کنیم تحول بر مبنای تربیت تحقق یابد و نسلی مومن و انقلابی پرورش و تحویل جامعه داده شود.

وی افزود: تعلیم و تربیت امر دشواری است و معلمان طی بیش از 2 سال شیوع ویروس منحوس کرونا، در این زمینه سختی‌های بسیاری را متحمل شدند و عنوان «مدافعان حریم آموزشی» زیبنده آنان است.

سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک ادامه داد: رهبر معظم انقلاب واژه معلم را از واژه های مقدس دانسته‌اند  که معلم باید به خود ببالد، از سویی اهمیت جایگاه و شان معلم در احادیث و روایات و سخنان بزرگان، مسئولیت معلمان را سنگین‌تر می‌کند.

ملک پور اضافه کرد: جایگاه معلم در قرآن کریم از جلوه‌های لایزال قدرت الهی است، خدای متعال اول معلم دنیاست و پیامبر اکرم "ص" هم دومین معلم جهان هستی است که جمیع صفات جلالیه و جمالیه خدا را دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز در محیط ذهنی انقلاب، جریان فکری شهید مطهری ممتاز و خاص است و این شهید بزرگوار عمل را با ایمان، اخلاق را با عرفان و سعادت را با شهادت خود در آمیخت و آثارش را با خون خود عجین و به نوعی دین و انقلاب را بیمه کرد.

در ادامه این مراسم صالح یاوری سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین نیز اظهار کرد: با اعلام حضوری شدن مدارس در فروردین ماه امسال برخی هجمه‌ها توسط اولیای دانش آموزان و نهادهای مختلف وارد شد و احتمال شیوع کرونا بر این امر دامن زده بود که با همت معلمان با قوت کلاس‌های درس حضوری برگزار و در حال اجراست.

وی افزود: با شیوع کرونا، معلمان در فضای مجازی و برنامه شاد که کاملا با آن ناآشنا بودند، با زحمات و تلاش‌فراوان به امر تعلیم پرداختند و به عینه ثابت کردند اگر ایثار، جهادی و گذشتی باید صورت گیرد معلمان توک پیکان و خط مقدم حوزه تعلیم و تربیت هستند.

سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: بسیاری از کشورها در مقوله آموزش از طریق فضای ناموفق بودند اما با عزم و زحمات معلمان کشورمان تعلیم دانش آموزان در فضای مجازی به نحو احسن انجام شد.

یاوری اضافه کرد: معلمان در دوران کرونا به جای ۲۴ ساعت تدریس، ۱۰۰ ساعت مشغول امر تعلیم به دانش‌آموزان بودند.

وی خاطرنشان کرد: فردا قرار است آیین نامه رتبه‌بندی معلمان در هیات دولت به تصویب برسد و در این راستا مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز مجدانه پیگیر این امر برای معلمان استان هستند.

گفتنی است در این مراسم از یوسف کرمی زیارانی، حمید یزدانجو و غلامرضا خسروی پارسا به عنوان برگزیدگان استان،  داود نجفی الموتی، غلامرضا خسروی پارسا، محمدرضا ملاحسینی، سیده کلثوم میرزائی قهرمانلو، محمدجواد رمضانی، فاطمه نوروزی وناشی، زهرا درگاهی و اکبر اکبری پور به عنوان معلمان برگزیده منطقه تجلیل به عمل آمد.

 همچنین از یوسف کرمی زیارانی، حمید یزدانجو و محمدرضا ملک پور به عنوان عوامل اجرایی برگزیده منطقه تجلیل شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول