اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

آزمون کارشناسی ارشد ویژه طلاب در دانشکده صدا و سیمای واحد قم

رئیس دانشکده صدا و سیمای واحد قم از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ویژه طلاب در رشته‌های تولید سیما، ادبیات نمایشی، علوم ارتباطات اجتماعی و دین و رسانه خبرداد و گفت: این آزمون فرصتی برای ورود نخبگان حوزه‌های علمیه به فضاهای هنری و رسانه‌ای کشور است.

آزمون کارشناسی ارشد ویژه طلاب در دانشکده صدا و سیمای واحد قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید محمد مهدی موسوی مهر رئیس دانشکده صدا و سیمای قم در نشست خبری آزمون اختصاصی کارشناسی ارشد که عصر امروز در سالن کنفرانس این دانشکده برگزار شد، با اشاره به هدف اصلی تاسیس این دانشکده که در سال ۱۳۷۶ به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم انجام شد، گفت: در حقیقت هدف اصلی این دانشگاه، استفاده از توان بالقوه‌ی حوزه‌های علمیه و طلاب برای ورود به فضاهای هنری و رسانه‌ای کشور است.

وی آمار فارغ التحصیلان این دانشکده را تحسین‌برانگیز خواند و با بیان اینکه تا کنون، ده‌ها نفر از مدیران کل صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، از دانشجویان این دانشکده بوده‌اند، گفت: آمار سال‌های قبل نشان داده که بیش از نیمی از دانشجویانِ فارغ‌التحصیل، جذب صدا‌ و سیما خواهند شد.

موسوی مهر با بیان اینکه رسانه، آینده‌ی جهان را به سمت خودش می‌برد، دنیای رسانه را انتقال دهنده‌‌ فرهنگ دانست و گفت: امروز رسانه‌های دنیا فقط اخبار به ما نمی‌دهند بلکه زندگی ما را به سبک و سیاق دیگر می‌برد.

 وی جذب دانشجو از طریق آزمون اختصاصی ویژه‌ی طلاب را از جمله فعالیت‌هایِ هر ساله‌ این دانشکده برشمرد و گفت: در سال‌های اخیر، تمام دانشجویانِ دانشکده، از طریق همین آزمون اختصاصی پذیرش شده‌اند.

رئیس دانشکده صدا و سیمای واحد استان قم با اعلام اینکه در آزمون امسال، رشته‌ "دین و رسانه" به رشته‌های موجود اضافه شده و در حال حاضر، مراحل پایانیِ مجوز این رشته در حال انجام است گفت: داوطلبان در چهار رشته‌ تولید سیما، ادبیات نمایشی، علوم ارتباطات اجتماعی و دین و رسانه به رقابت خواهند پرداخت.

وی در خصوص تفاوت آزمون امسال با سال‌های گذشته گفت: امسال دومین سالی است که دوره‌هایی برای آمادگی طلاب سطح دو در نظر گرفتیم تا با شرکت در این دوره‌ها، به موفقیت بیشتری در آزمون دستیابی پیدا می‌کنند که این دوره‌ها از بیست و ششم تا بیشت وهشتم خرداد ماه برگزار خواهد شد.

موسوی مهر با بیان اینکه در مرحله‌ نهایی، از هر ۱۰ نفر، یک نفر پذیرش خواهند شد گفت: از چهار رشته‌ای که آزمون آن برگزار خواهد شد، در نهایت ۱۰ نفر جذب خواهند شد که این آمار، در رشته‌ "تولید سیما" بیشتر خواهد بود.

وی امکان جذب برای افرادی که از نظر محتوایی توان بیشتری دارند را بالاتر دانست و با بیان اینکه تنها ۲۰ درصد از داوطلبان را خواهران طلبه تشکیل می‌دهند گفت: با این وجود، خواهران همّت بیشتری دارند و نسبتا موفق‌ترند.

وی در خصوص زمان ثبت‌نام و برگزاری آزمون اختصاصی کارشناسی ارشد دانشکده صدا و سیما افزود: ثبت نام از امروز آغاز و تا آخر اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت. زمان برگزاری این آزمون هم روز جمعه، دهم تیرماه سال جاری خواهد بود.

رئیس دانشکده صدا و سیمای واحد قم در خصوص نحوه‌ اطلاعِ داوطلبان از چگونگیِ ثبت‌نام در آزمون اختصاصی کارشناسی ارشد گفت: داوطلبان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق سایت دانشگاه سازمان صدا و سیما به نشانی qomirib.ac.ir و دانشکده دین و رسانه و نیز شبکه‌های اجتماعی در ایتا و واتساپ، به اطلاعات بیشتر دستیابی پیدا کنند.

موسوی مهر در پایان به منابع عمومی آزمون اختصاصی کارشناسی ارشد این دانشکده، ویژه‌ "برادران" اشاره کرد و افزود: در اصول، کتاب "رسائل" تالیف شیخ مرتضی انصاری تا جلد سوم چاپ کنگره تا ینبغی التنبیه علی امور استصحاب و در فقه، کتاب "المکاسب"  تالیف شیخ مرتضی انصاری تا جلد سوم چاپ کنگره تا القول فی الاجازه و الرّد، جزء مواد اصلی آزمون خواهد بود.

وی اضافه کرد: ترجمه‌ تفسیر المیزان جزء سی‌ام و بدایهالحکمه‌ تالیف علامه طباطبایی، دیگر مواد این آزمون برای برادران طلبه خواهد بود.

وی منابع عمومی آزمون اختصاصی "ویژه خواهران" را در اصول، "دروس فی علم الاصول الحلقه‌الاولی و الثانیه فی اسلوبها الثانی"، تالیف محمدباقر ایروانی و در فقه، "دروس تمهیدیه فی الفقه الاستدلالی"، تالیف محمدباقر ایروانی دانست و اظهار کرد: "المیزان" علامه طباطبایی (جزء سی‌ام) و "کلیات فلسفه"، تالیف علی شیروانی، از دیگر مواد آزمون خواهد بود.

انتهای پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول