اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

گرد محرومیت بر چهره روستاهای «بشاریات» مشهود است

بخشدار بشاریات گفت: محرومیت همچنان در روستاهای بخش بشاریات قابل مشاهده است و این موضوع، پیگیری و توجه ویژه فرماندار شهرستان آبیک به مشکلات روستاها و شهر خاکعلی و رفع آنها را می طلبد.

گرد محرومیت بر چهره روستاهای «بشاریات» مشهود است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سیدمحسن موسوی‌پور بخشدار بشاریات در همایش شوراهای اسلامی بخش بشاریات شهرستان آبیک که با حضور حامد فتوحی فرماندار شهرستان برگزار شد، با اشاره به عدم استقرار ادارات در خاکعلی و بخش بشاریات، از کلنگ‌زنی ساختمان ادارات در این بخش پس از تعیین و جانمایی زمین و تحقق قول فرماندار شهرستان آبیک برای تخصیص ۵۰۰ میلیون تومان برای این پروژه اظهار کرد: با احداث این ساختمان، بخشی از مشکلات مردم رفع می‌شود و دیگر نیازی به تردد مردم خاکعلی و روستاها به آبیک نیست.

وی بین ۶۰ تا ۷۰ درصد راه‌های روستاهای بشاریات را فرسوده و مستهلک دانست و افزود: بعضا شاهد تصادفات ناگوار  برای خودروهای عبوری و ساکنین  و تلفات انسانی بوده‌ایم.

بخشدار بشاریات ادامه داد: با پیگیری فرماندار شهرستان آبیک در تخصیص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به جاده قشلاق به کمال‌آباد تسریع بخشیده شد.

موسوی‌پور با اشاره به نبود حتی یک ورزشگاه برای ۳۲ روستای بخش بشاریات و وجود مردمی فوق‌العاده سخت کوش و نجیب در این بخش ادامه داد: هنوز گرد و خاک محرومیت بر چهره مظلوم روستاهای بخش بشاریات مشاهده می‌شود که نیازمند پیگیری و توجه ویژه فرماندار شهرستان آبیک به مشکلات روستاها و شهر خاکعلی و رفع آنها است.

وی اضافه کرد: طی ۶ ماه خدمت در بخش بشاریات، تاکنون‌ مشکلات و کاستی‌های روستاها احصا شده و رفع مسائل و مشکلات مردم روستاها در دست پیگیری قرار دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: شوراهای بخش بشاریات و شوراهای روستاهای این بخش فعال هستند و همه همراه هستند و دغدغه‌ای برای پیگیری مسائل وجود ندارد.

بشاریات قطب کشاورزی است

صدرالله بشیریان رئیس شورای بخش بشاریات هم در این همایش، بشاریات را قطب کشاورزی در کشور و استان قزوین ذکر کرد و گفت: روستاهای پایین دست بشاریات با افت فشار برق مواجه هستند که پست برق برای این امر ضرورت دارد.

وی افزود: از مسئولین شهرستان آبیک درخواست می‌شود نسبت به رفع امورات مردم روستاها توجه ویژه‌ای داشته باشند گرچه برخی از مسئولان شهرستان، جهادی کار می‌کنند و قدردان زحمات آنها هستیم.

رئیس شورای روستای نودوز بیان کرد: شوراها هم بلندگوی مردم هستند و انتقادات و خواسته‌های مردم را به مسئولان منتقل می‌کنند و هم بلندگوی دولت هستند و خدمات را به مردم ارائه می‌دهند.

فرماندار شهرستان آبیک به همراه بخشدار بشاریات و تنی چند از مسئولان، در برخی از روستاهای بخش حضور یافت و با چند خانواده معزز شهید دیدار کرد و از چند باب منزل مسکونی مددجویی در حال ساخت بازدید شد.

از جمله مسائل مطروحه در روستاها می‌توان به آسفالت روستای زعفران، جاده رضی آباد، اختصاص بودجه از ماده ۵۸ برای افزایش سرانه روستای رضی آباد، پایین بودن سرعت اینترنت، آب کشاورزی و تامین اعتبار برای پروژه‌های عمرانی و ...اشاره کرد که مسئولان برای رفع مشکلات مذکور قول پیگیری و مساعدت دادند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول