اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

افشاگری ارتباطات پشت پرده سازمان «کودکانِ صلح» با رژیم صهیونیستی در پرس تی وی

برنامه «فلسطین؛ محرمانه زدایی/ Palestine Declassifie» شبکه پرس تی وی، به افشاگری در مورد ارتباطات گسترده پشت پرده سازمان »کودکانِ صلح« مستقر در انگلستان پرداخته و به طور خاص به بررسی ابعاد مختلف این ارتباطات و دستورکارهای سازمان مذکور اشاره نموده است.

افشاگری ارتباطات پشت پرده سازمان «کودکانِ صلح» با رژیم صهیونیستی در پرس تی وی

به گزارش خبرگزاری فارس، برنامه «فلسطین؛ محرمانه زدایی Palestine Declassified» شبکه پرس تی وی در جدیدترین پخشِ خود به یک سازمان به ظاهر مردم نهاد با نام «کودکان صلح/Children of Peace» پرداخته که در نوار غزه نیز فعالیت دارد (اما در انگلستان مستقر است) و برخلاف نام خود که شاید بسیاری را به تحسینِ کمک هایش به مردم فلسطین وادارد، تا حد زیادی با نهادها و تشکیلاتی همکاری دارد که روابط نزدیکی با رژیم اشغالگر قدس و بویژه تشکیلات جاسوسی آن دارند. جالب اینکه این سازمان به صراحت ادعا کرده که در نبرد ملت فلسطین علیه اشغالگری صهیونیست ها، جانب هیچکدام را نمی گیرد، و در عین حال، یک تشکیلات کاملا غیرحزبی و غیر سیاسی است که به دنبال ایجاد اعتماد، دوستی، آشتی و در نهایت دستیابی به صلح است. نهاد موسوم به کودکانِ صلح همانطور که پیشتر گفته شد تاکید دارد که نَه جانبِ فلسطینی‌ها و نَه اسرائیل را می‌گیرد.

این در حالی است که اعضای هیات امنای آن نظیر "سارا براون|(یکی از فعالان در وبلاگ اسلام هراسی Harry’s Place) "نیتان کراپیونسکی"(یکی از روسای این سازمان و عضو داوطلب گروه صهیونیستی اسرائیلیِ "درخواست ایجاد اسرائیل متحد") و یا موسسه حقوقی "تیلور وسینگ" که به آن مشاوره حقوقی می دهد، همگی پیوندهای جدی با نهادها و سازمان های مرتبط با رژیم اسرائیل دارند. عجیب آنکه در میان زیرمجموعه‌ها و نهادهای همکارِ سازمان کودکانِ صلح"، نهادهایی نظیر "ابتکارات صندوق آبراهام"، و One Voice و زیرمجموعه اش یعنی Solutions not sides  که همگی پیوندهای قوی با نهادهای جاسوسی و ارتش اسرائیل دارند به چشم می خورد. البته که تحول نگران کننده در این میان این است که برخی چهره‌ها و سازمان‌های جهان عرب نظیر "شورای ائمه جهانی" که تحت حمایت لابی امارات است هم در سال ۲۰۲۱ به عنوان شریک و همکار به سازمان کودکانِ صلح پیوسته است.

این سازمان در نجف عراق مستقر است و فردی نظیر "محمد توحیدی" که در زمینه ارتباط با امارات شهره است نیز به عنوان یکی از دوستان و همراهان سازمان کودکان صلح از سوی این سازمان معرفی شده است. محمد توحیدی در بسیاری از محافل رسانه‌ای و خبری به مثابه فردی وابسته به لابی سیاست خارجی امارات معرفی شده و می شود. دیگر نهاد و سازمان مورد حمایت امارات که همکار سازمان کودکان برای صلح است، نهاد موسوم به "مسلمانان علیه یهودی ستیزی" است. سازمانی که برخی از رهبران آن، از همکاران نزدیک سازمان کودکان برای صلح هستند. از این منظر، سازمان کودکانِ صلح یک پروژه پیچیده است که با هدایت لابی‌هایی مستقر در انگلستان، امارات، اراضی اشغالی فلسطین و عراق، عملا در حال تضعیف حقوق مردم فلسطین بویژه در نوار غزه است(برخلاف شعارهای ظاهری خود). در این راستا مهمانان برنامه Palestine Declassified یعنی "دیوید میلر" کارشناس مسائل بین المللی و چهره دانشگاهی منتقدِ اسرائیل و "جکی والکر"، تحلیلگر و نویسنده سیاسی، به بررسی مسائل مختلف مرتبط با سازمان کودکان برای صلح پرداختند.

 

در ابتدا دیوید میلر فلسفه کاری سازمان کودکان برای صلح را این مسئله دانست که اساسا سازمان هایی از این نوع، با مهندسی و راهبریِ اسرائیل، شعارهایی زیبا نظیر صلح و آشتی و دوستی سر می‌دهند و از این طریق سعی در انحراف افکار عمومی دارند با این حال، در عمل همان دستورکارهای مطلوب اسرائیل را به پیش می برند و در خدمتِ آن ها قرار دارند. حربه ای که البته چندان جدید هم نیست. جکی والکر نیز به طور خاص سازمان کودکان برای صلح را که یکی از اهداف خود را مقابله با نزادپرستیِ ساختاری عنوان کرده، سازمانی بی اثر دانست زیرا اساسا وقتی اسرائیل به عنوان رژیمی نژادپرست و اشغالگر در پسِ یکچنین سازمانی است، صحبت از اینکه این سازمان بتواند با نژاد‌پرستی مقابله کند، چندان واقع بینانه به نظر نمی‌رسد.

جک میلر نیز به طور خاص رویکردهای سازشکارانه امارات در قبال اسرائیل پس از بهار عربی را به نوعی زمینه ساز نزدیک شدنِ بیش از پیش امارات به برخی دستورکارهای بین المللی اسرائیل مخصوصا در قالب سازمان‌هایی نظیر کودکانِ صلح ارزیابی می‌کند. میلر به طور خاص به "محمد توحیدی"، فردی که در قامت یک روحانی وابسته به امارات و عضو شورای ائمه جهانی(مستقر در شهر نجف)، عملا به عنوان دوست و همکار سازمان کودکانِ صلح معرفی شده، اشاره می‌کند. میلر به طور خاص توحیدی را ابزار سیاست خارجی امارات در ارائه نسخه‌ای نَه چندان درست از اسلام در اقصی نقاط جهان و در عین حال آلت دستِ امارات جهت پیشبرد دستورکارِ عادی‌سازی روابط امارات و کشورهای اسلامی با اسرائیل ارزیابی می کند. جکی والکر هم به طور خاص به جذب افراد سلبریتی(نظیر "تریسی آن اوبرمن") به سازمان کودکانِ صلح به مثابه ابتکاری از سوی اسرائیل می نگرد که این سازمان از طریق آن قصد دارد تا افرادِ خارج از سازمان کودکانِ صلح را مجذوب خود کند.

سلبریتی هایی که به اشکال گوناگون با نهادها و تشکیلات اسرائیلی در ارتباط هستند. البته که جکی والکر جذب شدنِ نماینده تشکیلات خودگردان فلسطینی در انگلستان به سازمان مذکور را نیز موضوعی عجیب ندانسته و آنرا ناشی از موضع سازشکارانه این نهاد در قبال اسرئیل ارزیابی کرده است. دیوید میلر هم اعلام کرد که اسرائیلی‌ها سال‌هاست در قالب سازمان‌ها و نهادهایی که خود را مستقل از اسرائیل اعلام می‌کنند، سعی دارند تا نوعی نفوذ نرم را در راستای تحقق اهداف و منافعشان دنبال کنند که سازمان کودکانِ صلح نیز یک نمونه روشن از این مسئله است. در واقع، اسرائیل به "شبکه سازی" جهت پیشبرد نرمِ دستورکارهای خود در قالب پوشش هایی موجه، توجه ویژه ای دارد. دیوید میلر به طور خاص به همکاری بسیاری از سازمان ها نظیر Solutions not sides با سازمان کودکانِ صلح اشاره می‌کند. سازمانی که عملا با تشکیلات جاسوسی، نظامی و سیاسی اسرائیلی در ارتباط است. مسئله ای که در نوع خود رویکرد بی طرفیِ ادعایی سازمان کودکانِ صلح را تا حد زیادی به چالش می‌کشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول