اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

حذف ارز ترجیحی جلو رانت و فساد را می گیرد

یک کارشناس اقتصادی گفت: در لزوم حذف ارز ترجیحی شکی نیست، زیرا جلوی رانت و فساد را در جامعه می گیرد و به اقتصاد کشور نظم می دهد.

حذف ارز ترجیحی جلو رانت و فساد را می گیرد

دکتر وحید تعقیبی کارشناس اقتصادی و فعال صنعتی در گفت وگو با فارس اظهار کرد: سالانه بودجه و هزینه زیادی صرف ارز ترجیحی شده که باعث می شود یارانه ها به صورت عادلانه تقسیم نشود.

وی با تاکید بر حذف ارز ترجیحی افزود: در لزوم حذف ارز ترجیحی شکی نیست، زیرا جلوی رانت و فساد را در جامعه میگیرد و به اقتصاد کشور نظم می دهد.

تعقیبی خاطرنشان کرد: حذف ارز ترجیحی باعث می شود به مردم یارانه خرید کالاهای اساسی تعلق بگیرد و مردم با در اختیار داشتن این یارانه به اندازه مورد نیاز مصرف خانواده، هزینه کند.

وی افزود: ترجیحا اگر یارانه بعد از حذف ارز ترجیحی به صورت نقدینگی وارد جامعه نشود بهتر است، اگر این مورد به صورت کارت الکترونیکی در اختیار مردم قرار بگیرد خود به خود از ایجاد تورم بیشتر جلوگیری می شود.

تعقیبی با اشاره به این که دولت قبل از حذف ارز ترجیحی باید در مورد آثار آن در اقتصاد کشور به مردم اطلاع رسانی کند، گفت: حذف ارز ترجیحی یک اقدام اجتناب ناپذیر است که باید حتماً به این مسیر برویم. اما این کار مستلزم یک برنامه اصولی و قاعده مند است.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول