اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

همراه اول تر و خشک را با هم سوزاند!/ قطع هزاران سرشماره‌ پیامکی و بلاتکلیفی کاربران و شرکت‌ها

فعالان حوزه سرشماره‌های پیامکی از قطع هزاران سرشماره و الزام به احراز هویت مجدد خبر داده‌اند. در نتیجه این اقدام، فعالیت چند هزار شرکت مختل شده است و چند صد اپلیکیشن که بر بستر این سرشماره ها فعالیت می کردند قطع شده‌اند.

همراه اول تر و خشک را با هم سوزاند!/ قطع هزاران سرشماره‌ پیامکی  و بلاتکلیفی کاربران و شرکت‌ها

به گزارش سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، اخیرا تغییراتی در سرویس خدمات پیامکی یکی از اپراتورهای تلفن همراه ایجاد شده که صدای اعتراض کاربران را درآورده است.

ماجرا از این قرار است که برخی از مخاطبان فارس در تماس با خبرگزاری فارس گزارش کردند که اپراتور همراه اول خدمت پیامکی چند هزار سرشماره را قطع کرده است.

در نتیجه این اقدام، فعالیت چند هزار شرکت مختل شده است و چند صد اپلیکیشن که بر بستر این سرشماره ها فعالیت می کردند قطع شده اند و صاحبان و کاربران این اپلیکیشن بلاتکیف هستند.

*جلوگیری از مزاحمت پیامکی برای مردم توجیه اپراتور برای قطع شماره ها

یکی از فعالان این بازار درباره این اختلال به خبرنگار فارس، گفت: در پیگیری این موضوع به ما اعلام شده که برخی از سازمان ها این سرشماره ها را برای فعالیت های خدماتی گرفته بودند اما از آن استفاده تجاری می کردند و تخلفاتی را انجام داده بودند که برای مثال با درخواست مشترک برای لغو، ارسال پیامک لغو نمی شد.

وی گفت: با همین منطق، همراه اول می گوید که این کار را به دلیل مزاحمت پیامک ها برای کاربران انجام داده است تا این شرکت ها دوباره احراز هویت شوند. 

وی ادامه داد: حتی اگر این استدلال و دلیل اپراتور صحیح باشد، اما اینکه اپراتور سرویس را قطع کرده است پذیرفتنی نیست. اپراتور می توانست با تخلفات در این حوزه برخورد کند یا اگر شرکتی نیاز به احراز هویت داشت آن را فرابخواند؛ اما اینکه این تعداد شرکت را قطع کند و کسب و کار آنها را با وقفه مواجه کند که همه دوباره مجبور شوند به اپراتور مراجعه کنند، رویکرد مدیریتی صحیحی نیست.

*فعال خدمات پیامکی: پیگیری هایمان برای وصل خدمات پیامکی به نتیجه ای نرسیده است

یک توسعه دهنده نرم افزار هم با اشاره به اختلال پیش آمده در فعالیت این خدمات دهنده های پیامکی، به خبرنگار فارس توضیح داد: این موضوع را از شرکت  آتیه پرداز که بزرگ ترین سرویس دهنده  پیامک های خدماتی است پیگیری کرده ایم. 

وی با بیان اینکه پیگیری ها به نتیجه ای نرسیده است،‌ گفت: آتیه پرداز هم می گوید که این دستور از سمت اپراتور صادر شده و نمی توانند کاری کنند.

این توسعه دهنده اپلیکیشن با بیان اینکه پیگیری های ما از بخش ارزش فزوده همراه اول و بخش اداری هم به نتیجه ای نرسیده است، خواستار پیگیری موضوع توسط خبرنگاران فارس شد.

*همراه اول: سرشماره ها تا پایان خردادماه فعال می شوند

خبرنگار فارس مطالبه کاربران را از اپراتور پیگیری کرد.

در پیگیری خبرنگار فارس، همراه اول اعلام کرد در راستای حفظ حقوق مشترکان همراه اول و جلوگیری از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم به خصوص به آن دسته از مشترکانی که در سامانه‌های همراه اول که دریافت پیامک تبلیغاتی خود را مسدود کرده اند، همراه اول اقدام به پایش تمامی سرشماره های پیامکی خدماتی در سامانه‌های خود کرده است.

به دلیل حساسیت همراه اول به موضوع رضایت مشترکان خود و حمایت از کسب و کارها اقدام به رفع مغایرت و اصلاح فرآیندهای خدماتی شدن سرشماره های پیامکی کرده است.
لازم به ذکر است تا پایان خردادماه امسال برای کسب و کارهای واجد شرایط سرشماره های خدماتی فعال می‌شود.

*وقتی تر و خشک با هم سوزانده می‌شود

با بررسی مشکلات متعددی که برای کاربران و صاحبان شرکت‌ها به‌وجود آمده، بنظر می‌رسد قطع یکباره همه سرشماره‌ها راه‌حل معقولی برای برخورد با تخلفات به‌نظر نمی‌رسد. بدیهی است دسته زیادی از این شرکت‌ها هویت مشخص و تأییدشده دارند و این رویکرد همراه اول، در واقع تر و خشک را با هم سوزانده است. رویه منطقی این است که برخورد با شرکت‌هایی صورت بگیرد که در هویتشان ابهامی وجود دارد یا تخلفی مرتکب شده‌اند و پیش از قطع خدمات، به آن‌ها اخطار داده شود. توجه به این موضوع بسیار ضروری است که هر نوع اختلال فنی، آسیب جدی به کسب‌وکار شرکت‌ها و همینطور فعالیت‌های کاربران وارد می‌کند و ضرر و زیان مالی نیز به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول