اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ایجاد تحول در دنیا به دست معلمان امکان پذیر است

فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه ایجاد تحول در دنیا به دست معلمان امکان پذیر است، گفت: باعث تاسف است که جامعه فرهیختگان و معلمانی که باید مشکلات جامعه را برطرف کنند، خودشان دچار مسائل و دغدغه باشند.

ایجاد تحول در دنیا به دست معلمان امکان پذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، حسین حبیبی فرماندار شهرستان اسلامشهر ظهر امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه اسلامشهر که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار کرد: در دیدگاه بین المللی و جوامع سیاسی، تفکر بسیج که توانست گروه تروریستی داعش را در عراق و سوریه زمین‌گیر و نابود کند، یک الگو و نمونه موفق از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران است.

حبیبی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس به ویژه معلمان شهید افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره رفع مشکلات مردم، رشد و توسعه همه جانبه کشور یکی از مهمترین دغدغه ها و برنامه های مسئولین نظام بوده و هست که اعمال تحریم های ظالمانه و فلج کننده مانع از دستیابی به این اهداف و برنامه ریزی ها شده و با استقامت و صبر و بردباری مردم و تلاش و کوشش دلسوزان نظام انقلاب به بخشی از آنها جامه عمل پوشانده شده است.

وی با اشاره به اینکه در دوران تحریم اتفاقات بزرگی در کشور رخ داده، بیان کرد: علیرغم وجود مسائل و مشکلات متعدد در کشور، کوتاهی و کم کاری های انجام شده در دوره های مختلف ضربه سنگینی بر پیکره نظام و دولت زده و بر مشکلات مردم و جامعه افزوده است تا جایی که به واسطه تحریم ها این مشکلات در کشور کارساز نشده بود، امروز درگیر حداقل ها برای انقلاب فرهنگی شده ایم.

فرماندار شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه شاید ۴۳ سال زمان برای تحقق تمدن نوین اسلامی زمان کمی باشد، تاکید کرد: در طی دویست سال دوران حکومت قاجار و پهلوی بر کشور ایران در شرایطی که دنیا رشد علمی داشته، کشور ما عقب گرد کرده و پسرفت داشته است و انقلاب اسلامی با دستاوردهای چشمگیری که به دست آورده به دنبال جبران مافات و کم‌کاری های گذشته بوده، امروز رشد ۱۱ برابری میانگین جهانی در زمینه علمی توسط جوانان کشور یکی از نمونه های آن است.

وی با اظهار تاسف از مشکلات به وجود آمده برای معلمان تاکید کرد: بسیار ناراحت کننده است که جامعه فرهیختگان و معلمانی که باید مشکلات جامعه را برطرف کنند، خودشان دچار مسائل و مشکلات و دغدغه هایی باشند که مانع از پرداختن به وظیفه اصلی تعلیم و تربیت و پرورش نخبه می شود.

حبیبی با اشاره به اینکه ایجاد تحول در دنیا به دست معلمان امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: وقتی معلمی می‌خواهد با تربیت و پرورش یک دانش آموز خلاق و باسواد تحولی در دنیا به وجود آورد، باید به دغدغه های این معلم هم توجه داشته باشیم و همه مسئولین از همه قوا برای رفع دغدغه‌ها و حل مشکلات جامعه فرهنگیان و معلمان وارد میدان شوند، امروز به برکت و حاصل تلاش معلمان، جوانان و نخبگان علمی کشورمان در عرصه‌های مختلف جهانی حضور یافته و به مقام های برتر دست می یابند، وجود دانشمندان جوان هسته‌ای و دستاوردهای گوناگون علمی، صنعتی، نظامی، فرهنگی که دنیا را متحیر کرده به دست توانمند معلمان دلسوز و انقلابی محقق شده است.

صدور

صدور گفتمان انقلاب اسلامی به اقصی نقاط جهان

حجت‌الاسلام حمزه محمدی امام جمعه شهر واوان در این مراسم با اشاره به آثار علم و دانش در زندگی بشری اظهار کرد: یکی از راهکارهای افزایش معرفت کسب علم و دانش است، معلم با علم آموزی و دانش افزایی و یاددادن به دانش آموزان، معرفت زایی و معرفت افزایی می کند.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اهمیت و ضرورت مطالعه کتابهای جدید که با ادبیات امروزی به رشته تحریر درآمده و تالیف شده، افزود: در بحث معرفت مطلب با اجمال و تفصیل حل می شود، ما اجمالاً معرفتی داریم که منجر به عمل می شود اگر عمل با کیفیت انسان را به معرفت تفصیلی برساند قطعاً این انسان به معرفت واقعی خواهد رسید.

وی با بیان ویژگی‌های شخصیتی علامه شهید استاد مطهری تاکید کرد: استاد مطهری با زمان شناسی و خود ساختگی و کلامش انسانهای فرهیخته و خردمند و متعهد پرورش داده و تربیت می کرد که امروز علما و اساتید بزرگ در جامعه حضور دارند که از شاگردان استاد به شمار می روند و در جامعه ما رشد و پرورش یافته‌اند.

امام جمعه واوان با اشاره به آثار و برکات انقلاب اسلامی خاطرنشان‌ کرد: انقلابی که بلوک شرق و غرب را در گفتمان برهم زده، عاری از مشکلات و سختی ها نیست، امروز گفتمان انقلاب اسلامی به اقصی نقاط جهان صادر شده و به یک گفتمان غالب و اثرگذار تبدیل شده است.

انتخاب ۹ معلم نمونه استانی و یک نمونه کشوری

اکبر قنبری سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر با ارائه گزارشی از وضعیت دستگاه تعلیم و تربیت در اسلامشهر اظهار کرد: در اسلامشهر بالغ بر ۹۵ هزار دانش آموز در ۱۸۴ مدرسه مشغول به تحصیل هستند و ۳۴۵۰ معلم وظیفه خدمت رسانی به این عزیزان را برعهده دارد.

قنبری با اشاره به اینکه بر اساس دستورالعمل ابلاغی معلمان نمونه انتخاب و معرفی شده‌اند، خاطرنشان کرد: امسال ۵۰ نفر معلم منتخب منطقه‌ای و ۹ نفر نمونه استانی و یک نفر نمونه کشوری از اسلامشهر انتخاب و برگزیده شده که در کنار این عزیزان از معلمان بازنشسته و ساعی منطقه نیز در این آیین تجلیل به عمل می آید.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول