اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

آیت‌الله نوری همدانی: تمام ابزارها و نهادها برای رفاه مردم به‌کار گرفته شود

یکی از مراجع تقلید گفت: در جامعه اسلامی اصل و ستون مردم هستند و باید در خدمت رسانی و ایجاد زمینه‌های رفاه مردم تمام ابزارها و نهادها به کار گرفته شوند.

آیت‌الله نوری همدانی: تمام ابزارها و نهادها برای رفاه مردم به‌کار گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله حسین نوری همدانی، این مرجع عالیقدر جهان تشیع بعد از ظهر امروز در دیدار با عبدالملکی وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی با اشاره به وظایف مسؤولان و دست اندرکاران نظام در قبال مردم اظهار کرد: در جامعه اسلامی اصل و ستون مردم هستند و باید در خدمت رسانی و ایجاد زمینه‌های رفاه مردم تمام ابزارها و نهادها به کار گرفته شوند. 

وی در ادامه به برنامه‌های اسلام برای اداره جامعه اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: اسلام به دنبال اجرای عدالت در جامعه، ریشه کن کردن جهل و نادانی و ایجاد رفاه و از بین بردن فقر است و نسبت به تمام این‌ها سفارش و تاکیدهای فراوانی کرده که حل مشکلات جامعه و رشد و تعالی مردم در گرو اجرای این دستورات اسلام است.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: امیر مومنان (علیه السلام) به مالک فرمودند: ای مالک! بدان و آگاه باش ستون دین و سپر در مقابل سختی‌ها و دشمنان همین مردم هستند. ملت شریف ایران در هشت سال دفاع مقدس و تمام عرصه‌هایی که نظام مقدس اسلامی نیاز داشت حضور فعال داشته و همواره پشتیبان نظام و رهبر معظم بوده و هستند از این رو باید در خدمت رسانی به مردم توجه و عنایت ویژه‌ای داشته باشید و خدمت به این مردم بالاترین عبادات است.
 


وی خدمت به مردم و بهبود وضعیت معیشتی آنها را وظیفه اول دولت دانست و افزود: نباید مردم از نظر معیشت در تنگنا باشند و باید مشکلات معیشتی مردم حل شود. باید تمام سعی و تلاش خود را برای راضی نگهداشتن مردم بکار بگیرید تا مردم خرسند و راضی باشند.

نوری همدانی در رابطه با سبک زندگی مسؤولان و دست اندرکارانه نظام گفت: حضرت امیر مومنان علی (علیه السلام) در زمان حکمرانی خویش مانند ضعیف ترین اقشار مردم زندگی می‌کردند، از این رو سران حکومت باید مقایس زندگی خود را آحاد فقیر و محروم جامعه قرار دهند تا با مشکلات آنها آشنا و از سختی‌ها آگاه باشند.

وی در رابطه با گرانی و مشکلات معیشتی موجود در جامعه خاطر نشان کرد: باید مسؤولان از خوی اشرافی گری به دور بوده و برای خود تمایز اشرافی نداشته باشند در این صورت با بیان صادقانه مشکلات و کاستی‌های موجود می‌توانند از سختی‌ها با موفقیت عبور کرد و باید تمام سعی و تلاش خود را در ایجاد رفاه، اشتغال و بهبود معیشت مردم و آسایش آنها به کار بگیرید.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول