اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کارگران ساختمانی همچنان در صف انتظار بیمه/ سایت کی باز می‌شود؟

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: بحث بیمه کارگران ساختمانی در مجلس مطرح شده، امیدواریم مجلس هر چه سریع‌تر این اجازه را به وزارت رفاه بدهد تا سایر کارگران استان را زیر پوشش بگیریم.

کارگران ساختمانی همچنان در صف انتظار بیمه/ سایت کی باز می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از  کرمانشاه، قانون بیمه کارگران ساختمانی در راستای اصلاح و تغییرات ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی مبنی بر تغییر وضعیت منابع درآمدی سازمان تامین اجتماعی به مجلس ارائه شد چرا که منابع سازمان تامین اجتماعی برای بیمه کارگران کافی نبود.

خرداد سال گذشته کلیات طرح بیمه کارگران ساختمانی در مجلس شورای اسلامی با قید دو فوریت به تصویب رسید و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ در جلسه علنی، گزارش شور دوم کمیسیون اجتماعی در مورد طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی را بررسی کردند که در جریان بررسی این طرح، ایراداتی به بند الف ماده واحده طرح گرفته و با توجه به آنکه به دلیل برخی ابهامات نیازمند اصلاح دانسته شد به کمیسیون اجتماعی بازگشت.

اسکندر کاکایی مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه در این خصوص با خبرنگار فارس، گفت: بحث بیمه کارگران ساختمانی در  مجلس مطرح شده است.

وی ادامه داد: نزدیک به ۲۱ هزار کارگر ساختمانی در استان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی است که امیدواریم مجلس هر چه سریع‌تر این اجازه را به وزارت رفاه دهد تا سایر کارگران استان را زیر پوشش بگیریم.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: هفت درصد حق بیمه کارگر ساختمانی از طریق کارگر پرداخت می‌شود و ۲۰ درصد هم باید از محل ساخت و ساز انجام شود در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی هم در دستور کار قرار داده که از محل قطع کارگران ساختمانی که دیگر در این شغل مشغول نیستند، با اخذ مجوز از مرکز بتوند کارگر جدید جذب کند.

وی ادامه داد: انتظار داریم که دولت کمک کند تا این قشر هم به صورت کلی مانند دیگر کارگران که قبلا مورد حمایت سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفتند، تحت پوشش قرار گیرند.

کاکایی در توضیح مشاغل سخت و زیان‌آور، گفت: مشاغل سخت و زیان‌آور، مشاغلی است که تابع قانون کار باشند.

انتهای پیام/پ/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول