اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مردم کردستان در آزادسازی مناطقی از دست ضدانقلاب، برگ زرینی در تاریخ ایران رقم زدند

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در استان‌های اصفهان، چهار محال و بختیاری و یزد گفت: در سنندج ۲۲ روز جنگ ادامه داشت و سال ۵۹ سنندج آزاد و برگ زرینی در پیروزی تاریخ ایران علیه ضدانقلاب شد.

مردم کردستان در آزادسازی مناطقی از دست ضدانقلاب، برگ زرینی در تاریخ ایران رقم زدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار جواد استکی، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه صبح امروز در مراسم گرامیداشت سالروز حماسه و ایثار رزمندگان اصفهانی در جبهه‌های کردستان، ضمن گرامی‌داشت یاد بیش از ۵ هزار رزمنده شهید اصفهانی که در مناطق غرب و شمال به شهادت رسیدند، اظهار داشت: در آن روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، ضدانقلاب با کمک عراق شهرهای کردستان را ناامن کرد و به پادگان سنندج حمله کرد، اما مناطق با ایستادگی مردم بومی، ارتش و سپاه و نیروهای مسلح حفظ شد.

وی ادامه داد: پاوه محاصره شد، شهید چمران در پاوه حضور پیدا کرد و به امام پیام داد که پاوه درحال سقوط است؛ امام خمینی(ره) فرمان بسیج عمومی دادند و مردم حرکت کردند و محاصره پاوه شکسته شد.

استکی عنوان کرد: روز بعد از آن فرمان هم برای شکستن محاصره سنندج فرمان دادند؛ بعد از فرمان با اولین نیروهای داوطلب از اصفهان با ۲ هواپیما به طرف سنندج حرکت کردیم؛ رزمندگان اصفهان در بسیاری از شهرهای غربی مستقر شدند و کردستان پاکسازی شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه افزود: بر اثر ضعف دولت موقت و پیشنهادات برخی که گفتند ما نمی‌خواهیم خونریزی شود، هیأت حسن نیت برقرار شد، اما گروهک‌ها خواسته‌های نامشروع داشتند.

وی ادامه داد: امام گفتند به ۳ شرط به مذاکره بروید، اما هیأت حسن نیت به جای فرمان امام با سران آن‌ها وارد مذاکره شد که چندین شرط برای جمهوری اسلامی گذاشتند که هیچکدام هم قابل انجام نبود؛ یکی از خواسته‌ها، خروج سپاه از مناطق کردنشین بود که مردم غیور کردستان مخالفت کردند؛ چون دیده بودند که وقتی سپاه پاسداران مستقر شد، عمران و آبادانی به شهرها آمد، اما به دلیل عدم توجه به حرف‌های امام بار دیگر شهرها سقوط کرد.

استکی یادآور شد: در مناطق تحصن کردند که سپاه باید از شهرها خارج شود و مقرها را به دست گرفتند، شهر ناامن شد و بساط فساد و فحشا آغاز شد؛ آن روزها نیروهای حامی جمهوری اسلامی یا حتی کسانی که صرفاً مسلمان بودند را ترور می‌کردند و ظلم را به حد اعلا رساندند؛ اینجا بود که با ابتکار شهید محمد بروجردی سازمان پیشمرگان مسلمان تشکیل و در ابتدای سال ۵۹ پاکسازی شهرها آغاز شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه گفت: در سنندج ۲۲ روز جنگ ادامه داشت و در ۲۲ اردیبهشت ۵۹ سنندج آزاد و برگ زرینی در تاریخ ایران در پیروزی بر ضدانقلاب شد که در این میان باید نقش مردم کردستان و بومی در عملیات‌ها و موارد اطلاعاتی را نیز گرامی داشت.

به گزارش فارس، در این مراسم از کتاب «پرواز ساعت ۱۶» که گزارشی شفاهی و مستند از عملکرد رزمندگان استان اصفهان در مناطق غرب و شمال غرب کشور به قلم سردار جواد استکی است و هم‌چنین از مستند «جوله»، رونمایی شد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/آ/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول