اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

افتتاح درمانگاه ناباروری رفسنجان در نیمه اول سال جاری

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از افتتاح درمانگاه ناباروری رفسنجان در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

افتتاح درمانگاه ناباروری رفسنجان در نیمه اول سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، وحید محمدی‌شاهرخی امروز در جمع نمازگزاران جمعه رفسنجان با اشاره به اهمیت واکسیناسیون تک‌تک افراد که می‌تواند سلامت سایر افراد را تضمین کند، اظهار کرد: روز گذشته شهرستان‌های رفسنجان و انار هیچ مورد مثبتی از کرونا نداشتند.

وی با بیان اینکه ویروس هنوز تمام نشده و باید همچنان رعایت کنیم، تصریح کرد: کار جهادی که توسط بسیج جامعه پزشکی و به‌ویژه طرح شهید سلیمانی انجام شد، الگویی برای مبارزه با کرونا در کل دنیا شد و این افتخار است که نظام جمهوری اسلامی ایران ثبت کرد.

محمدی‌شاهرخی سلامت روحی و معنوی را در کنار سلامت جسمی دارای اهمیت دانست و بیان کرد: در دنیا به این نتیجه رسیدند که سلامت بدون معنویات معنی ندارد.

وی به بحث جوانی جمعیت و صیانت از رشد جمعیت پرداخت و تصریح کرد: رشد جمعیت در سال‌های اخیر وضعیت مطلوبی نداشته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عنوان کرد: سال ۹۹، رشد جمعیت در رفسنجان ۱.۴ بوده که سال ۱۴۰۰ به ۱.۷۵ رسیدیم و امیدواریم رشد جمعیت به رقم مطلوب که ۲.۱ هست برسد.

وی خاطرنشان کرد: در دولت آیت‌الله رئیسی اتفاقات بسیار خوبی از جمله در بخش سلامت افتاده و در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هم اتفاقات خوبی رقم خورده که می‌توان به خریداری دومین دستگاه ام‌آرآی با اعتبارات دولتی، خرید سی‌تی‌اسکن بیمارستان انار به کمک خیران و شرکت مس که در حال آماده‌سازی جهت بهره‌برداریست، تجهیز بخش زنان بیمارستان علی‌بن‌بیطالب(ع)  افتتاح در نیمه دوم سال اشاره کرد که پشتیبان خوبی برای زایشگاه نیک‌نفس خواهد بود.

محمدی‌شاهرخی خاطرنشان کرد: یکی از ضروریات بیمارستان علی‌بن ابیطالب(ع) بخش مراقبت‌های ویژه برای اطفال بود که چهار تخت آی‌سی‌یو اطفال در این بیمارستان قبل از سال افتتاح شده و آماده خدمت‌رسانی است.

محمدی‌شاهرخی ابراز کرد: ساختمان جدید بیمارستان ولیعصر(عج) شهرستان انار در حال تکمیل بوده و تجهیزات آن به کمک دولت خریداری شده و خیران هم در این رابطه خیلی کمک کردند.

وی از افتتاح آموزشگاه بهورزی خبر داد که دانشجوبان بومی پذیرش می‌شود و افزایش اتاق عمل بیمارستان علی‌بن ‌ابیطالب(ع) را ذکر کرد که نیمه دوم سال شاهد بهره‌بردای آن خواهیم بود.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان متذکر شد: درمانگاه ناباروی رفسنجان در نیمه اول امسال افتتاح می‌شود و و به زوج‌های شهرستان خدمات خواهد داد، همچنین مرکز استاندارد شیمی درمانی و غربالگری بیماران سرطانی در سال جاری افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول