اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

بورسیه 620 دانش‌آموز و 16 دانشجوی نیازمند در مؤسسه خیریه دارالإکرام قم

مدیر شعبه قم مؤسسه خیریه دارالإکرام حضرت ابوالفضل (ع) گفت: این مجموعه با سابقه ۸ ساله خود، بیش از ۶۲۰ دانش‌آموز و ۱۶ دانشجوی مستعد نیازمند را بورسیه کرده و همچنان این آمادگی وجود دارد که دانش‌آموزان نیازمند و البته مستعد تحصیل که از طرف آموزش و پرورش معرفی شوند را حمایت کند.

بورسیه 620 دانش‌آموز و 16 دانشجوی نیازمند در مؤسسه خیریه دارالإکرام قم

منوچهر دهشیری امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم، با تقدیر از همراهی بدون چشم‌داشت همیاران آموزشی با شعبه قم مؤسسه خیریه دارالاکرام اظهار کرد: این معلمان و مربیان به ویژه در زمان غیرحضوری شدن آموزش مدارس، یار و مددکار دانش آموزان تحت پوشش این مؤسسه خیریه بودند.

وی افزود: تقدیر از این افراد در اردیبهشت ماه سال جاری و به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم با حضور در مدارسی که آنان مشغول تدریس و خدمت هستند از جمله مدارس هُدی، شهید صیاد شیرازی، امام علی (ع)، مشاهیر و عرفان در دستور کار قرار گرفت.

مدیر مؤسسه خیریه دارالاکرام اضافه کرد: البته برخی از مدارس دولتی و غیرانتفاعی قم نیز خدماتی را به دانش آموزان معرفی شده از سوی خیریه ارائه می‌کنند که از آنان نیز با حضور در مدرسه، اهدای گل و نسخه‌ای از نهج‌البلاغه امام امیرالمؤمنین (ع) و برخی هدایای دیگر تقدیر شد.

وی ادامه داد: برخی از مدارس دولتی و غیرانتفاعی استان در روزهای پنج شنبه و جمعه اقدام به برگزاری کلاس‌های حضوری و یا مجازی برای کمک به دانش آموزان ضعیف تحت پوشش خیریه دارالاکرام حضرت ابوالفضل العباس (ع) و ارتقای آموزشی آنان می‌کنند و همین امر سبب شده تا در سال اخیر، دو دانش آموزان پایه دوازدهم تحت پوشش این خیریه با رتبه های ۴۰ و ۱۱۰ آزمون سراسری وارد دانشگاه شوند، ضمن آن که ۱۱۸ نفر از دانش آموزان متوسطه اول تحت پوشش نیز با شرکت در کلاس‌های تقویتی و فوق برنامه موفق شده اند با معدل ۱۸ و بیشتر قبول شوند.

دهشیری با تصریح بر اینکه مؤسسه خیریه دارالاکرام با کارویژه اصلی حمایت از تحصیل دانش آموزان نیازمند و جلوگیری از ترک تحصیل آن ها راه اندازی شده است خاطرنشان کرد: این مؤسسه با شعار «تحصیل حق همه کودکان است» می‌کوشد تا یاور و مددکار دانش آموزان نیازمند و مستعد باشد.

وی در تشریح دیگر اقدامات اخیر این مؤسسه تأکید کرد: خوشبختانه در ماه‌های اخیر و با همیاری تعدادی از ایرانیان خیّر خارج از کشور، طرح اشتراک رایگان کتاب برای دانش آموزان تحت پوشش مؤسسه با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شده است.

مدیر مؤسسه خیریه دارالاکرام افزود: در این طرح هر ماه دو جلد کتاب برای هر کدام از دانش‌آموزان تحت پوشش ارسال می‌شود تا پس از مطالعه کتاب، چکیده آن را بنویسند و به مؤسسه بدهند تا دانش آموزان برتر در این چکیده نویسی از بورسیه تحصیلی بیشتری برخوردار شوند.

وی گفت: شعبه قم موسسه خیریه دارالاکرام با سابقه فعالیت ۸ ساله خود، بیش از ۶۲۰ دانش آموز و ۱۶ دانشجوی مستعد نیازمند را بورسیه کرده و همچنان این آمادگی وجود دارد که دانش آموزان نیازمند و البته مستعد تحصیل که از طرف آموزش و پرورش معرفی شوند را حمایت کند.

وی با تأکید بر ضرورت ارتقای آموزشی دانش‌آموزان تحت پوشش این مؤسسه بیان کرد: شعبه قم مؤسسه خیریه دارالاکرام واقع در کوچه ۳۰ بلوار جمهوری اسلامی، دست همیاران آموزشی، فرهنگی و مددکاران را برای کمک به دانش آموزان مستعد و نیازمند به گرمی می‌فشارد.

مدیر مؤسسه خیریه دارالاکرام حضرت ابوالفضل العباس (ع) با اشاره به اینکه این مؤسسه نیازمند حمایت بیشتر حامیان و بانیان عام برای تامین هزینه‌های پوشش دانش‌آموزان مستعد و نیازمند است یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۱۵۰ مددکار و همیار متخصص در رشته‌های مختلف به صورت داوطلبانه و رایگان با شعبه قم این موسسه همکاری می‌کنند و البته نیاز به همیاران متخصصی که به صورت داوطلبانه با موسسه همکاری کنند همچنان وجود دارد.

انتهای پیام/۷۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول