اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

قاضی‌ زاده: استراتژی بنیاد شهید، ارائه خدمات به ۵ دهک پایین است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر ضرورت برون‌گرایی برای رفع مشکلات ایثارگران گفت: استراتژی بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه خدمات به ۵ دهک پایین است.

قاضی‌ زاده: استراتژی بنیاد شهید، ارائه خدمات به ۵ دهک پایین است

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه در نشستی با حضور محمدجواد ایروانی معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیدپرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان و اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که در سالن جلسات حوزه ریاست ساختمان بنیاد و امور ایثارگران برگزار شد، با ارائه گزارشی از برنامه‌ها و عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: یکی از مشکلات کنونی اختصاص درآمدها به دهک‌های پایین ایثارگران است زیرا نظام اداری کشور ما عدالت محور نیست. مطابق قانون خدماتی به همه ایثارگران اعم از معسر و غیر معسر ارائه می‌شود و وضعیت ایثارگران حقوق‌بگیر روشن است، اما استراتژی بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه خدمات به ۵ دهک پایین است.

وی با اشاره به املاک و دارایی‌هایی که مطابق قانون به بنیاد شهید و امور ایثارگران واگذار شده است، افزود: بر اساس برآوردها حدود ۲۳۱ هزار میلیارد تومان دارایی‌های بنیاد بوده است که ۱۶۷ هزار میلیارد تومان از دارایی‌های بنیاد خارج شده است و حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان باقی مانده است که ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان قابلیت نقد شدن را دارد.

قاضی‌زاده هاشمی ابراز داشت: تعیین تکلیف وضعیت دارایی‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در دستور کار ما قرار دارد و سامانه ثبت اسناد راه‌اندازی شده است و حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد املاک را در این سامانه بارگذاری کرده‌ایم. هدف ما این است که دارایی‌های بنیاد در اختیار جامعه ایثارگری قرار گرفته و به ایثارگران خدمت‌رسانی کند.

وی ادامه داد: رفع مشکلات ایثارگران با همکاری سایر دستگاه‌ها امکان‌پذیر است. به همین دلیل در این دولت نگاه برون‌گرایی به مشکلات داریم و برای خدمات‌دهی در حوزه مسکن و طرح جهش مسکن باید پنج درصد خدمات مسکن در طرح ملی مسکن به ایثارگران اختصاص یابد و همچنین در حوزه اشتغال‌زایی باید ۱۰ درصد خدمات در همه استان‌ها به ایثارگران تعلق گیرد و بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌تواند نیازهای ایثارگران را در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار دهد.

محمدجواد ایروانی، معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از سیاست‌های کلی و فعالیت‌های بنیاد برای اجرای برنامه‌های عملیاتی بر ارائه خدمات مناسب به جامعه ایثارگری در بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد.

همچنین طاهر موهبتی، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست گزارشی از فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در خدمات‌رسانی به جامعه ایثارگری ارائه داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول