اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

برنامه های ویژه وزارت علوم برای دانشگاه فاضل و اخلاقی

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری ریزی وزارت علوم گفت: شعار و هدف ما در دانشگاه‌ها داشتن دانشگاه فاضل و اخلاقی است و بر همین اساس نیز برنامه‌ها و اهدافی تعریف شده است.

برنامه های ویژه وزارت علوم برای دانشگاه فاضل و اخلاقی

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ذوالفقارزاده مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری ریزی وزارت علوم در پنجاه و هفتمین نشست معاونان فرهنگی اجتماعی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که صبح امروز در محل وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد، درباره تعریف از سیاست فرهنگی گفت: تعریف ما از سیاست، تلفیق آرمان با واقعیت‌هاست. هنر سیاست این است که متناسب با ارزش‌های فرهنگی ارائه شود.

وی با تاکید بر اینکه باید افق آرمان‌ها در نظر گرفته شود، گفت: در حال حاضر مباحث فرهنگی دانشگاه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌ فوق‌ برنامه در نظر می‌گیرند، در حالی که فرهنگ اصل برنامه‌های دانشگاه‌هاست. فوق و فرع نیست. تغییر ساختار اداره کل فرهنگی و ماموریت‌ها در دستورکار قرار دارد.

ذوالفقارزاده خاطرنشان کرد: اگر عینک فرهنگی به چشمانمان بزنیم باید ببینیم دانشگاه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌ چگونه می‌بینیم و چه توقعاتی از دانشگاه‌ها داریم.

وی افزود: تلاقی فرهنگ با مباحث مختلف دانشگاهی مدنظر قرار گرفته شده است. تلاقی فرهنگ با آموزش و پژوهش، با بخش دانش بنیان‌ها و اینکه فرهنگ در دانش بنیان‌های چگونه تعریف و چگونه مدنظر قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری ریزی وزارت علوم خاطرنشان کرد: در حال حاضر اساتید ما بدون هیچ آموزشی جذب دانشگاه‌های کشور می‌شوند، بر همین اساس با هماهنگی که با جمعی از اساتید دانشگاه‌های مختلف صورت گرفته،‌ برنامه ویژه‌ای قبل از جذب نهایی اساتید برای آموزش آنها در نظر گرفته شده است که به زودی اجرایی می‌شود.

وی تاکید کرد که شعار و هدف ما در دانشگاه‌ها داشتن دانشگاه فاضل و اخلاقی است و بر همین اساس نیز برنامه‌ها و اهدافی تعریف شده است.

ذوالفقارزاده افزود: در بحث رسالت اجتماعی دانشگاهیان، تدابیری در نظر گرفته می‌شود که هویت‌سنجی کنیم، به صورتی که داوطلبانه بودن آن دچار خدشه نشود. در نوآوری اجتماعی راهبرد اصلی عملکرد گروهی است. سیاست‌گذاری فضای مجازی هم در همین راستا معنا می‌یابد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول