اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

همایش بررسی راهکارهای ساماندهی شترهای سرگردان در جاسک

دبیر همایش ساماندهی شترهای سرگردان در شهرستان جاسک گفت: به منظور ساماندهی شترهای سرگردان منطقه و کاهش تصادف‌های شترهای سرگردان با خودروها و ساماندهی آنها مردم به‌ویژه اندیشمندان، متفکران، افراد صاحب نظر و موثران اجتماعی ایده‌ها و راهکارهای خود را ارسال کردند.

همایش بررسی راهکارهای ساماندهی شترهای سرگردان در جاسک

حسین روشنی امشب در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: همایش ساماندهی شترهای سرگردان جاسک در همین راستا طرح‌ریزی و فراخوان دریافت ایده توسط دبیرخانه آن اعلام شده است که علاقه مندان، ایده‌های خود را تا ۲۴ اردیبهشت ماه  ارسال کردند و به برگزیدگان اول تا پنجم جوایز ارزشمندی داده می‌شود در همین خصوص قریب به 300 ایده به دبیرخانه این همایش رسید که برخی از آنها تکراری و مشابه هستند. 

وی افزود: ایده‌های برتر از بین ایده‌های رسیده به دبیرخانه انتخاب و برای اجرا به متولیان اجرایی داده می‌شود تا در راستای کاهش تلفات تصادف با شترها استفاده کنند.

دبیر همایش ساماندهی شترهای سرگردان ادامه داد: جان نزدیک به ۵۰ نفر در شهرستان جاسک بین سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ هجری شمسی در تصادف شترها با خودروها از دست رفت که ضایعه‌ای جبران ناپذیر بوده و بایستی جلوی این روند گرفته شود.

دبیر این همایش در جاسک گفت: این میزان تلفات به غیر از صدمه‌های جسمی و خسارت‌های مادی به خانواده‌ها و جامعه وارد کرده است.

روشنی اظهار داشت: البته اقدام هایی هم برای کاهش شترهای سرگردان انجام شده که می‌توان به برگزاری رقابت‌های شتردوانی در غرب شهرستان جاسک اشاره کرد که موجب شده ارزش شترها بیشتر شده و صاحبان آن‌ها توجه بیشتری نسبت به این احشام داشته و در رقابت‌ها هم شرکت کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همایش بزرگ ساماندهی شترهای سرگردان  در روز چهارشنبه 28 اردیبهشت ماه در جاسک برگزار می‌شود.

 پیش از این هم طرح های مختلفی برای ساماندهی شترهای سرگردان و کاهش تصادف وسایل نقلیه با آن‌ها مانند استفاده از شب‌رنگ برای این حیوانات به اجرا گذارده شده است.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول