اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

توزیع 2500 تن آرد، آرامش را به چرخه توزیع نان بازگرداند/قیمت نان سنتی افزایش نمی‌یابد

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان فارس گفت: به منظور خنثی کردن جو روانی ایجاد شده بین مردم، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن آرد بین نانوایان توزیع شد تا آرامش به چرخه توزیع نان بازگردد و پس از آن، به نانوایان و مردم اطمینان دادیم که قیمت نان سنتی افزایش نمی‌یابد.

توزیع 2500 تن آرد، آرامش را به چرخه توزیع نان بازگرداند/قیمت نان سنتی افزایش نمی‌یابد

مهدی جمالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: تاثیر آزادسازی (مردمی سازی) یارانه بر اقلامی چون آرد و به تبع آن قیمت نان‌های حجیم، نیمه حجیم و سنتی هنوز مشخص نیست و باید در گذر زمان این تاثیر را بررسی کرد.

جمالی ادامه داد: اما انتظار می‌رود بخشی از تقاضای کالاهایی با پایه آرد، نظیر ماکارونی کاهش یابد و نان جایگزین این گونه کالاها شود.

وی بیان کرد: ممکن است مردمی سازی یارانه‌ها، تأثیر خطی و مستقیم بر این روند نداشته باشد اما تاثیر غیرمستقیم دارد.
 
مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی فارس فارس با اشاره به ازدحام مردم در مقابل نانوایی‌ها، بیان کرد: از روز ۲۵ اردیبهشت ماه که نان حجیم و نیمه حجیم گران شد، مردم با تصور اینکه نان سنتی هم گران می شود، در مقابل نانوایی ها صف کشیدند.

جمالی افزود: طی بازدیدهای میدانی و بنا به گفته تعدادی از نانوایان، مشخص شد که برخی افراد، نانِ چند برابر مصرف روزانه خود را خریداری نموده تا در فریزر نگهداری کنند.

وی اظهار داشت: پس از آن و به منظور خنثی کردن این جو روانی ایجاد شده، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن آرد به صورت امانی بین نانوایان توزیع شد تا آرامش به چرخه توزیع نان بازگردد.

این مسئول خاطرنشان کرد: به این وسیله به نانوایان اطمینان دادیم که قیمت آرد افزایش نخواهد یافت و این رویکرد موفقیت‌آمیز بود.
 
جمالی گفت: اکنون وضعیت آرام است، صف‌ها نان شکسته شده و چنان‌چه شلوغی مشاهده شود در ساعت پیک کار بوده که در گذشته نیز شلوغ بودن صفوف نانوایی در این ساعت‌ها، رایج بوده است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول