اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

قیمت و روش تهیه انواع هیلتی چیست ؟

افراد و اشخاص فعال در عرصه ساخت و ساز، با تهیه هیلتی کاملاً آشنایی دارند. هیلتی یک ابزار کاربردی در حوزه ساختمان‌سازی محسوب می‌شود.

قیمت و روش تهیه انواع هیلتی چیست ؟

هر اندازه دستگاه هیلتی دارای قدرت و کیفیت بالایی باشد، به همان اندازه سرعت و کیفیت کار از پیشرفت چشمگیری برخوردار خواهد شد. دستگاه هیلتی در اصل یکی از انواع چکش تخریب محسوب شده و در اصل نام دستگاه هیلتی، از اسم برند و شرکتی با این نام وام گرفته شده است. دستگاه هیلتی در برند‌ها و انواع مختلفی در بازار جهت خرید یافت می‌شود.

به دلیل قیمت زیاد و گران این دستگاه قدرت‌مند، فعالان حوزه ساخت و ساز به تامین هیلتی روی می‌آورند. افراد متخصص جهت تخریب یک دیوار بتنی، صخره‌ای سنگی، استراکچری از ستون‌های بتن مسلح و سطح‌های بتن‌ریزی از هیلتی به عنوان یک ابزار کارآمد، بهره خواهند برد. برق مورد مصرف این دستگاه از نوع تک فاز بوده و به هیچ عنوان نباید از برق سه فاز بهره برد؛ زیرا استفاده کوتاه از برق سه فاز باعث خرابی دستگاه هیلتی می‌شود.

چرا باید هیلتی اجاره کنیم؟

برخی از پروژه‌های ساخت و ساز همچون آماده‌سازی سد، چند سال طول کشیده و نیازمند به انواع هیلتی دارد؛ در نتیجه خرید دستگاه چکش تخریب مقرون به صرفه نخواهد بود. افراد شاغل در حوزه ساخت و ساز، با توجه به نوع پروژه ساختمانی خود، با توجه به مناسب بودن نرخ اجاره هیلتی، اقدام به کرایه کنند. گرمای هوا و یا وجود آب در محل مورد نیاز به دستگاه هیلتی، باعث خرابی چکش تخریب شده و در نتیجه خرید آن انتخابی خوبی برای کارفرما نیست.

قیمت بالای دستگاه‌های چکش تخریب، از دلایل انتخاب کارفرما و مهندس ساختمان جهت کرایه و یا اجاره هیلتی است. این افراد به دلیل مناسب بودن قیمت اجاره هیلتی در بازار و نوع دستگاه مورد نیاز، دست به انتخاب خواهند زد. اگر پیمانکار تصمیم به خرید دستگاه هیلتی بگیرد؛ از آن جایی که شرایط اقتصادی سبب عدم ثبات قیمت دستگاه می‌شود، خرید آن به صرفه نخواهد بود. در نهایت بهترین راه کار جهت استفاده، انتخاب مناسب نرخ کرایه هیلتی است.

کاربرد هیلتی در تخریب ساختمان

در زمان بازسازی یک ساختمان کار‌هایی مانند شیار زدن برای کاشی، برداشتن چند دیوار و یا ایجاد لوله آب، از جمله کار‌هایی است که باید صورت بگیرد. برخی بر این عقیده هستند که با پتک و قلم می‌توان این کار‌ها درست انجام داد؛ به این افراد باید گفت سخت در اشتباه هستید. زیرا دیوار و یا سازه‌های بتنی را با پتک و قلم نمی‌توان تخریب و یا شکاف در آن انجام داد. شما به چکش تخریب نیاز دارید.

چکش تخریب در اصل، با ضربه‌های که به واسطه مته سر سخت و نوک تیز قلب دیوار یا یک سازه بتنی را هدف گرفته و اقدام به تخریب سازه و یا ایجاد شیار در دیوار می‌کند. برای انجام چنین کار‌ها با این دستگاه، بهترین گزینه با توجه به مناسب بودن نرخ کرایه هیلتی، اجاره آن است. هیلتی را بر طبق منبع تغذیه به ۴ نوع تقسیم می‌کنند، این ۴ نوع عبارتند از:

·         چکش تخریب برقی

·         چکش تخریب بادی

·         چکش تخریب بنزینی

·         چکش تخریب شارژی

با توجه به شرایط سازه، علل و حجم تخریب و نوع سازه از یکی از انواع چکش‌های تخریب بهره برده و با کمترین انرژی و به شکل راحتی کار اصلاح ساز، شیار زنی و از بین بردن یک سازه بتنی را انجام دهید. کارفرما به دلیل کارآمد بودن قیمت اجاره هیلتی، اقدام به کرایه این دستگاه کرده و از آن جهت نابودی دژ، بتن مسلح و غیر مسلح بهره می‌برد.

انواع دستگاه هیلتی تخریب

پیمانکار یا مهندس ساخت و ساز مناسب با نوع استفاده اقدام به اجاره هیلتی خواهد کرد. اگر کارفرما شناخت خوبی از انواع دستگاه هیلتی داشته باشد، سرعت عملیات پروژه نیز زیاد خواهد شد. جهت انجام کار‌های مختلف، شرکت هیلتی با توجه به استاندارد‌های بروز در سراسر جهان، اقدام به تولید انواع چکش‌های تخریبی با کارایی متفاوت کرده است. انواع چکش‌های تخریبی یا دستگاه هیلتی عبارتند از:

1.      چکش تخریب ۷ کیلویی: سبک‌ترین نوع دستگاه هیلتی که نیرو و قدرت کمتری نسبت به سایر دستگاه‌ها دارد. از این دستگاه جهت انجام کار‌های سبکی چون تخریب دیوار آجری، کاشی و ایجاد سوراخ در دیوار‌های گچی بهره خواهند برد.

2.      چکش تخریب ۱۰ کیلویی: از این دستگاه در کنار خراب کردن دیوار‌های سبک، جهت تخریب‌های که اصطلاحاً نیمه سنگین هستند، هم می‌توان مورد مصرف قرار داد. منظور از تخریب‌های نیمه سنگین، مواردی همچون از بین بردن دیواری با متریال بلوک و یا سفال، سنگ نما و بتن غیر مسلح است.

3.      چکش تخریب ۱۶ کیلویی: این دستگاه مناسب جهت تخریب همه نوع جز تخریب‌های سبک و ظریف است. در تخریب‌های سنگین و نیمه سنگین مانند دیوار بتنی، سقف، دیوار آجری و کف سازی سنگ و سرامیک از هیلتی ۱۶ کیلویی می‌توان با خیال آسوده استفاده کرد.

4.      چکش تخریب ۳۰ کیلویی: اگر به دنبال دستگاهی با قدرت بالا و امکان تخریب آسفالت، عرشه فلزی، فونداسیون و انواع کف‌سازی‌ها هستید؛ بهترین انتخاب هیلتی ۳۰ کیلویی است. از این دستگاه که سنگین‌ترین نوع چکش تخریب محسوب شده، نمی‌توان در ارتفاع مورد استفاده قرار داد.

پیمانکار با شناخت کافی از پروژه و انواع چکش تخریب، به‌دلیل مناسب بودن قیمت اجاره هیلتی اقدام به کرایه کرده و به‌ این شکل سرعت و کیفیت عملیات تخریب را بالا خواهد برد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول