اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

۲۷۳ هزار گیلانی تحت پوشش بیمه سلامت رایگان هستند/معافیت پرداخت حق بیمه ۳ دهک اول جامعه

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با اشاره به تعداد افراد تحت پوشش بیمه سلامت در استان گیلان گفت: بر اساس آمار یک میلیون و ۳۵۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت در استان که تاکنون بیش از ۲۷۳ هزار گیلانی تحت پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان قرار گرفتند.

۲۷۳ هزار گیلانی تحت پوشش بیمه سلامت رایگان هستند/معافیت پرداخت حق بیمه ۳ دهک اول جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهم‌ترین آرزو افراد برای ادامه زندگی می‌باشد، زیرا هنگامی که سلامتی بدن در خطر باشد، شخص قادر به انجام هیچ کاری نخواهد بود و زندگی وی به کلی دچار اختلال خواهد شد.

اغلب بیماری‌ها در کنار آسیب‌های روحی و جسمی، مشکلات مالی نیز برای افراد به وجود می‌آورند و با شرایط موجود، گاهی هزینه‌های درمان از بیماری دردناک‌تر و ناراحت کننده تر می‌شود.

امروزه با گسترش بیمه‌ سلامت، نگرانی خانواده‌ها برای انجام روند درمان و ارتقاء سطح سلامتی خود تا حدی نسبت به گذتشه کمتر شده است اما از آنجایی که هزینه‌های درمان بسیار بالا می‌باشد، لیکن داشتن بیمه پایه به عنوان یکی از ضروری‌ترین اقدامات و هزینه‌های افراد به شمار می‌آید.

برخی از افراد جامعه به دلایل مختلف، عضو هیچ یک از بیمه‌های پایه موجود در کشور مانند بیمه تامین اجتماعی و بیمه خدمات درمانی نبوده و از این جهت نمی‌توانند از کمک هزینه‌های درمانی بیمه گرهای پایه برای خود و خانواده استفاده نمایند، به همین منظور بیمه سلامت در سال ۹۳ به منظور خدمت‌رسانی به اقشاری از جامعه که تحت‌پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند، بدون پرداخت حق‌بیمه (رایگان)  به‌وجود آمد.

  طرح اولیه دولت برای بیمه‌کردن پنج میلیون نفر بود، اما تعداد بیمه‌شدگان به ۱۰ میلیون افزایش پیدا کرد، که هشت ونیم میلیون نفر از این تعداد بیمه‌شده، درآمد زیر ۱ میلیون تومان دارند و دولت حق بیمه آنان را پرداخت خواهد کرد.

استان گیلان هم یکی از استان‌های کشور است که بعضا مردم آن بیمع نبوده و برای درمان بیماری خود با مشکلات مالی مواجه هستند به این دلیل بود که با توجه به افزایش هزینه‌های درمانی در کشور در چندسال گذشته، بیمه سلامت گیلان با همکاری سپاه قدس گیلان و بسیج، طرح بیمه سلامت همگانی در مناطق حاشیه‌نشین و کم برخوردار گیلان را آغاز کرده است.

 


به گفته فرمانده سپاه قدس گیلان یکی از دلایلی که افراد مناطق حاشیه‌نشین و کم برخوردار از خدمات بیمه ای بهره مند نمی شوند مسائل مالی است لذا و به این منظور طرح بیمه همگانی توسط بیمه سلامت در گیلان اغاز و سپاه قدس گیلان وظیفه شناسایی افراد فاقد بیمه را برعهده دارد.

سردار محمد عبدالله پور می‌گوید سپاه قدس گیلان با استفاده از ظرفیت های طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی و با کمک بسیجیان و پایگاه‌های مقاومت شروع به غربالگری و شناسایی این افراد کرده و تاکنون ۲۰۰ هزار نفر افراد فاقد بیمه در گیلان شناسایی شدند.

عمده نگرانی افراد نیازمند در حوزه مسائل درمانی پرداخت خدمات درمانی بوده که با اعلام بیمه سلامت گیلان، در این طرح تمامی خدمات بیمه‌ای در بخش بیماری سرپایی و موارد بستری رایگان است.

حال آن‍طورکه مدیر کل بیمه سلامت گیلان می‌گوید انجام فرآیند بیمه سلامت می‌تواند دغدغه بسیاری از مردم در خصوص هزینه مراحل درمان را بکاهد لذا از تمامی مردم درخواست داریم تا به این امر توجه جدی کنند.

بنا بر اعلام  محمود عاطف راد بر اساس آمار یک میلیون و ۳۵۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت در استان  که تاکنون بیش از ۲۷۳ هزار گیلانی تحت پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان قرار گرفتند.

یکی از عمده سؤالات مردم در خصوص فراگیری بیمه سلامت است که طبق گفته مسؤولان بیمه سلامت گیلان و بر اساس آمار اعلام شده یک‌هزار و ۷۵۲ مؤسسه پزشکی و درمانی در استان گیلان شامل مؤسسات شامل مطب های پزشکان، مرامز تصویربرداری، آزمایشگاه ها، مراکز فیزیوتراپی، بیمارستان ها و مارکز جراحی محدود اقدام به ارائه خدمت به افراد تحت پوشش بیمه سلامت می کنند.

 مدیر کل بیمه سلامت گیلان با اطلاع از نگرانی سه دهک اول جامعه در خصوص چکونگی پرداخت حق بیمه سلامت می‌گوید  در صورتی که افراد در سه دهک اول درآمدی باشد از پرداخت حق بیمه معاف هستند و بقیه افراد بالای دهک سوم به تناسب باید در پرداخت حق بیمه مشارکت داشته باشند.

عاطف راد همچنین با درخواست از افراد فاقد بیمه در خصوص طی کردن فرآیند انجام بیمه سلامت در گیلان بیان کرد: افراد فاقد هرگونه بیمه برای پوشش بیمه‌ای می‌توانند به یکی از دفاتر پیشخوان یا ثبت‌نام در سامانه خدمات غیرحضوری به آدرس «bimehsalamatiranian.ir» مراجعه کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول