اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: مذاکرات روسیه و اوکراین هیچ پیشرفتی نداشته است

سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به عدم تمایل کی‌یف برای ادامه دادن مذاکرات صلح با مسکو، گفت متهم‌کردن ارتش روسیه به جنایت جنگی در اوکراین غیرقابل قبول است.

کرملین: مذاکرات روسیه و اوکراین هیچ پیشرفتی نداشته است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) به ارزیابی تحولات اخیر در اوکراین و مذاکرات میان هیأت‌های مسکو و کی‌یف پرداخت.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «مذاکرات بین هیأت‌های روسیه و اوکراین هیچ پیشرفتی نداشته و تمایلی در طرف اوکراینی برای ادامه این مذاکرات را نمی‌بینیم».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی درباره ادعاهای کشورهای غربی درباره حملات روسیه در اوکراین تاکید کرد: «متهم کردن ارتش روسیه به ارتکاب جنایات جنگی در جریان عملیات ویژه در اوکراین غیرقابل قبول است».

سخنگوی کرملین با بیان اینکه رژیم کی‌یف در جایگاهی نیست که نظامیان روس را به جنایت جنگی متهم کند، گفت بسیاری از مواردی که اوکراین درباره آنها صحبت می‌کند جعلی و صحنه‌سازی است.

بر اساس این گزارش، پسکوف در این‌باره توضیح داد: «ما بیان چنین صحبت‌هایی را غیرممکن و غیرقابل قبول می‌دانیم. بسیاری از مواردی که اوکراین در مورد آنها صحبت می‌کند جعل آشکار است. فاجعه آمیزترین آنها صحنه‌سازی‌هایی است که به طور منطقی توسط کارشناسان ما اثبات شده است. ما مطابق با آن نظرها رفتار می‌کنیم».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد اینکه آیا مذاکرات بین مسکو و کی‌یف می‌تواند پس از تسلیم کامل تمام پرسنل نظامی اوکراینی مستقر در کارخانه آزوفستال در ماریوپل از سر گرفته شود، پاسخ داد که بعید است این فرآیندها به هم مرتبط باشند.

این مقام روس در مورد پیشنهاد آمریکا برای وضع تعرفه گمرکی بر واردات نفت از روسیه نیز تصریح کرد: «با این کار، خریداران نفت روسیه باید مبلغ بیشتری بپردازند یا به دنبال تامین‌کنندگان جایگزین باشند».

پسکوف پیش از این نیز با ابراز نگرانی از تصمیم فنلاند و سوئد برای عضویت در ناتو، گفت گسترش این ائتلاف نظامی، کمکی به امنیت قاره اروپا نمی‌کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول