اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

لزوم سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی صنایع خاص حوزه دفاعی در سیستان‌وبلوچستان

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: شرایط برای راه‌اندازی صنایع خاص حوزه دفاعی در این استان وجود دارد و باید از این ظرفیت‌های آن بهره گرفت.

لزوم سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی صنایع خاص حوزه دفاعی در سیستان‌وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: یکی از محورهای اقتدار در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس اقتدار ایمانی و اعتقاد راسخی است که مردم، رزمندگان و نیروهای مسلح ما داشته‌اند و سبب کسب پیروزی‌های متعدد شده است.

امام جمعه زاهدان افزود: در استان پهناور سیستان‌وبلوچستان با ویژگی‌های خاص از جمله شرایط جغرافیایی و هم مرزی با کشورهای همسایه نیازمند کار بیشتر روی نیروهای مسلح و زیر مجموعه‌های وزارت دفاع هستیم.

آیت‌الله محامی خواستار افزایش تلاش‌های  نیروهای عقیدتی سیاسی شد و بیان داشت: اگر تنها در عرصه سخت افزار سرمایه گذاری کنیم و در فعالیت‌های عقیدتی دچار خلا و خلل باشیم ضربه خواهیم خورد.

وی ادامه داد: سیستان‌وبلوچستان دارای شرایط خاص و موقعیت جغرافیایی مرزی است که متاسفانه کمتر از فواید آن استفاده شده و با آسیب‌هایی از جمله قاچاق کالا، ارزاق، سوخت، مواد مخدر و قاچاق انسان مواجه بوده پول‌های زیادی وارد استان می‌شود که می‌تواند عامل وسوسه شیطان بوده و زمینه انحرافات مالی و اخلاقی را فراهم کند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان عنوان داشت: برای جلوگیری از این آسیب‌ها نیازمند  اقتدار ایمانی و تقویت اعتقادی نیروها هستیم و از جهت دیگر با توجه به مرزی بودن استان و خطرات احتمالی باید نیروهای نظامی ایمان راسخ و اعتقاد بالایی دارا بوده تا برای حفظ اسلام و حفاظت از کشور حاضر به تقدیم جان خود باشند.

امام جمعه زاهدان اظهار داشت: تقویت بصیرت نیروها از دیگر نیازهایی است که ابعاد و مصادیق مختلفی داشته و در هر دوره‌ای از انقلاب محورهای خاص خود را دنبال می کند که یکی از این بخش‌ها مربوط به وحدت و شیوه تعامل پیروان مذاهب با یکدیگر است و در سطح کشور، استان و مجموعه‌های وزارت دفاع نیازمند کار بیشتر در این جهت هستیم.

آیت‌الله محامی تصریح کرد: گاهی در این جهت دچار آسیب شده و برخی افراد از بین شیعه و اهل سنت به علت برداشت‌های غلط از مسائل دینی و مذهبی دچار افراط و برخوردهای نامناسبی می‌شوند که این عدم تعامل درست باعث لطمه خوردن به وحدت امت اسلام؛ ایجاد زمینه برای سو استفاده دشمن و ایجاد درگیری خواهد شد که باید در این عرصه به تلاش و فعالیت بپردازیم.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از بخش‌های مهم و مورد تاکید مباحث اقتصادی است که متاسفانه وزارت دفاع در سیستان‌وبلوچستان کمتر سرمایه گذاری کرده و این موضوع را در گذشته و در جلسات با سایر مسئولان نظامی کشور نیز عنوان کرده و خواستار افزایش این سرمایه گذاری‌ها در سیستان‌وبلوچستان شدیم.

امام جمعه زاهدان افزود: این سرمایه‌گذاری‌ها از جهات مختلف تاثیرگذار است از جمله تامین امنیت پایدار، کاهش مشکلات اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مردم استان، جلب توجه بیشتر مسئولان به استان و نیز چسبندگی مردم استان به نظام را سبب خواهد شد و از جهات مختلف سبب تحقق اهداف ترسیم شده برای وزارت دفاع از جمله ایجاد اقتدار و تامین امنیت پایدار است.

وی گفت: سرمایه‌گذاری در استان کاری برد_ برد از جهات مختلف برای سرمایه گذاران و مردم استان در عرصه های اقتصادی و اجتماعی است و زمینه کار فراوان و بیشتر از چیزی است که در حال حاضر انجام می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی‌های سیستان‌وبلوچستان وجود مردم نجیب، صبور، همراه و همدل است که شاید اگر مشکلات استان در نقطه دیگری از کشور وجود داشت مردم به این اندازه همراهی نکرده و مشکلات را تحمل نمی‌کردند.

وی گفت: پیش بینی به این صورت بود که در برخی آشوب‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته سیستان‌وبلوچستان کانون بحران باشد اما با لطف الهی و همراهی مردم شرایط استان ما آرام بود و حتی در موارد از پیش طراحی شده همچون حادثه سراوان مردم همراهی نکرده و کار خاتمه یافت.

امام جمعه زاهدان افزود: با وجود مردم خوب و شایسته در سیستان‌وبلوچستان شرایط برای راه اندازی صنایع خاص حوزه دفاعی در استان وجود دارد و باید از این ظرفیت‌ها بهره گرفت.

آیت‌الله محامی بیان داشت: مقام معظم رهبری  به درستی سیستان‌وبلوچستان را پایتخت وحدت اسلامی دانسته و مردم و علمای استان نیز  این همدلی و برادری را همواره نشان داده‌اند که چنین چیزی خاری در چشم دشمنان شده و همواره به دنبال ایجاد آشوب هستند.

وی گفت: به عنوان مثال در جریان اخیر و عید سعید فطر ستادهای استهلال به صورت تلفیقی از شیعه و اهل سنت به نقاط مختلف استان اعزام و موفق به رویت هلال  ماه نشدند اما در عین حال برخی از اهل سنت منطقه به صورت فردی عنوان داشتند که ماه را دیده‌اند و در این بین علمای اهل سنت نیز سوال داشتند و ما عنوان کردیم بر اساس حجت شرعی و هر کس طبق مذهب خود عمل کند اما در این بین برخی به دنبال سو استفاده و ملتهب کردن فضا بودند اما در نهایت نماز عید سعید فطر با حضور پر شور مردم شیعه و اهل سنت برگزار و فتنه دشمنان را نقش بر آب کرد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: استان نسبت به سال‌های قبل رشد بیشتری داشته اما بازهم جای رشد وجود دارد و مردم شایسته ارائه خدمات بیشتر و وضعیت بهتر معیشتی و اقتصادی هستند.

وی گفت: همراهی مردم سیستان‌وبلوچستان خوب است و اگر هر کس در هر جایگاهی بتواند همان نگاه حاکمیت را عملی سازد می‌توانیم همواره همراهی مردم را داشته باشیم.

انتهای پیام/75005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول