اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ظرف ۲ ماه آینده دغدغه آب شرب مردم سنندج حل خواهد شد

استاندار کردستان گفت: ظرف ۲ ماه آینده دغدغه آب شرب مردم سنندج برطرف خواهد شد.

ظرف ۲ ماه آینده دغدغه آب شرب مردم سنندج حل خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر امروز در دیدار با دانشجویان بسیجی استان در سنندج اظهار کرد: کردستان علیرغم برخورداری از ظرفیت‌ها و موهبت‌های طبیعی در بسیاری حوزه.ها دچار محرومیت شده است که بخشی از این محرومیت.ها مربوط به جنگ و ناامنی، برخی به دلیل برنامه‌ریزی‌های مدیران و برخی محرومیت‌ها مربوط به دوران قبل از انقلاب است.

وی افزود: امروز که در گام دوم انقلاب قرار داریم متناسب با نیاز استان برنامه جامع تدوین شده و نظام مسایل استان مورد بررسی قرار گرفته است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه در حوزه زیرساخت‌های استان مشکلات زیادی وجود دارد و در مدت دو سال تمام این مشکلات حل نمی‌شود، حل مشکلات استان را نیازمند نگرش جامع به تمام مسایل و حوزه‌های عمرانی، توسعه‌ای، اجتماعی و فرهنگی دانست.

وی به زیرساخت‌های راه و جاده‌ای استان و وقوع تصادفات جاده‌ای در استان اشاره کرد و گفت: به دلیل مرزی بودن کردستان  روزانه ۱۰۰ دستگاه کامیون از مرز باشماق وارد شهر مریوان می‌شود و بروز تصادف در این شهر بالقوه یک فاجعه است، این مهم نیازمند پیگیری و بررسی جدی دولت است.

زارعی‌کوشا حوادث جاده‌ای را برای استان یک معضل جدی دانست و گفت: سال گذشته ۳۷۰ نفر در جاده‌های استان جان خود را از دست دادند.

وی مساله آب شرب را یکی از مشکلات مهم و حیاتی استان عنوان کرد و گفت: در ۶ ماه گذشته پروژه‌های آبی استان پیگیری شد، ایستگاه پمپاژ اضطراری در بانه راه‌اندازی شد و مشکل کم آبی بانه حل شد.

زارعی‌کوشا یادآورشد: با پیگیری‌ها و فشار بر وزارت نیرو در بازه دو ماهه هزار میلیارد تومان اعتبار نقدی جهت انتقال  آب به کردستان اختصاص یافت.

به گفته وی، ظرف ۲ ماه آینده دغدغه آب شرب مردم سنندج حل خواهد شد.

استاندار کردستان افزود: در ۶ ماهه گذشته تعداد ۶ پروژه بزرگ استان به چرخه تولید بازگشته و این پروژه‌ها می‌تواند برای ۵۰۰ نفر اشتغال جدید ایجاد کند.

وی با اشاره به مردمی‌بودن دولت آقای رئیسی گفت: امروز سیاست و گفتمان دوگانه‌ای در کشور و استان اجرا نمی‌شود بلکه ما در راستای سیاست‌های رهبری و رئیس جمهور و جهت خدمت به مردم حرکت می‌کنیم.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه امروز سن انتصابات مدیران کاهش پیدا کرده است گفت: شایستگی ملاک و معیار انتصاب مدیران است.

وی انتصاب مدیران جوان را دغدغه خود عنوان کرد و افزود: انتخاب مدیران طبق قانون و با رعایت یک سری قوانین باید اجرا شود.

استاندار کردستان یادآور شد: امروز دولت جدید توجه ویژه‌ای به نهاد خانواده دارد در این راستا بهره‌گیری از ظرفیت بسیج خواهران ضروری است.

وی برنامه محوری و خروجی مناسب جلسات را مهم ارزیابی کرد.

 سال گذشته بیش از هشت هزار دانشجو سازماندهی شدند

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کردستان گفت: سال‌های گذشته بیش از هشت هزار نفر از دانشجویان در تشکل سازماندهی شدند.

علی احمدی ارتقا کیفیت فعالیت‌ها را یکی از اهداف بسیج دانشجویی عنوان و اظهار کرد: این تشکل در سال جاری در جهت اعتلای بسیج دانشجویی حرکت می‌کند.

به گفته وی، چشم‌انداز پنج ساله بسیج دانشجویی تدوین شده است و با همکاری اعضا بسیج این چشم‌انداز به پیش می‌رود.

احمدی افزود: اعضای بسیج در راستای فرهنگ‌سازی، گفتمان‌سازی، پژوهش و فناوری، فضای مجازی ایفا نقش می‌کند‌.

مرادی یکی از دانشجویان عضو تشکل بسیج گفت: کردستان علیرغم برخورداری از ظرفیت‌های کشاورزی اما سرمایه‌گذاری مناسبی در این حوزه انجام نشده است، تولید استان حیف و میل شده و سود آن عاید دلالان شده است.

حیدری نیز بر سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت استان تاکید.

ذوالفقاری جانشین امور خواهران ناحیه بسیج خواهران بر توجه به مسایل و مطالبات بانوان تاکید کرد و خواستار  رسیدگی به مسایل اولویت دار زنان، خانواده، ازدواج آسان و جمعیت شد.

وی به مزیت اقتصادی مرز و درآمدزا بودن  و بهبود معیشت مردم از موقعیت اقتصادی مرز اشاره کرد و خواستار تزریق درآمدهای حاصل از مراودات مرزی به جیب مردم استان شد.

وی همچنین حل آسیب‌ها و مسایل زنان و دختران استان را ضروری برشمرد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول