اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

مسئولین مشکل ازدواج جوانان را حل کنند/ امروز رشد جمعیت مهم ترین اولویت است

امام جمعه سیریک گفت: مسئولین مشکل ازدواج جوانان را حل کنند.

مسئولین مشکل ازدواج جوانان را حل کنند/ امروز رشد جمعیت مهم ترین اولویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از سیریک، حجت الاسلام محسن سالاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهارداشت: اهل تقوا در دنیا الگوی مقاومت و استقامت اند و متقین رهروان راستین راه خدا هستند، افرادی که راه درستی و تقوا را پیش بگیرند عاقبتی جز سعادت دنیوی و اخروی نخواهند داشت.

وی افزود: این روزها به سالروز  فتح خرمشهر نزدیک می‌شویم این باز پس گیری با عملیات بیت المقدس و با رمز یا علی ابن ابیطالب محقق شد که امام مسلمین فرمود خرمشهرهای بیشتری برای باز پس گیری در پیش است و ما باید خرمشهر‌ها را در یابیم و خود را برای جنگ فرهنگی نیز آماده کنیم.

به گفته سالاری، یکی از این جبهه ها و خرمشهرها، رشد جعمیت و نمو نسل است چرا که نرخ باروری در ایران فاجعه عظیمی است و تنها کسی که زیر بار شعار فرزند کمتر زندگی بهتر نرفت حضرت آقا بود و تازه می‌فهمیم که درایت رهبری برای رشد نسل برای چه بوده است.

وی تاکید کرد: در شرایط اقتصادی بدی هستیم و فقر گریبان ما را گرفته اما نباید از رشد جعمیت غافل شویم زیرا خداوند متعال خودش رازق است.

وی ادامه داد: حواسمان به این خرمشهر جعمیت باشد کشور ما دچار جمعیت  سالمندی شده است و اگر بیدار نشویم باید در سال های نزدیک نیروی کار از خارج وارد کنیم،جنگ الان جنگ جعمیت است باید رسانه ها، دانشجویان و نخبگان ما بیدار باشند و در تبیین این موضوع کوتاهی نکنند.

امام جمعه شهرستان سیریک بیان کرد: مسئولین ما باید مشکلات ازدواج را حل و کمتر کنند چرا که یکی از راه‌های کنترل بحران جمعیت ترویج ازدواج آسان است، هنر امام راحل فهماندن این جمله بود که همه کاره عالم، خدا است نه کشور های غربی، توحید افعالی یعنی همین که باور کنیم همه چیز دست خداوند است و اوست که رزاق و مهربان است.

حجت الاسلام والمسلمین محسن سالاری در پایان با اشاره به کنگره ۴ هزار شهید روحانی در شهر قم در آینده نزدیک خاطرنشان کرد: بیشترین بار مسئولیت در جامعه ما چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن بر دوش قشر روحانی جامعه بوده است، شهدای روحانی مظلوم هستند و تا به امروز نیز مظلومیت این شهدا ادامه داشته است.

انتهای پیام/ ۳۷۲۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول