اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

1300 میلیارد ریال به آبخیزداری و بیابان‌زدایی در سمنان اختصاص یافت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: در سفر دولت سیزدهم به استان سمنان، یک هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و بیابان‌زدایی این استان مصوب شد.

1300 میلیارد ریال به آبخیزداری و بیابان‌زدایی در سمنان اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، جعفر مرادی‌حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار کرد: خشک‌سالی، تغییر الگوی بارش و خیزش گردوغبار ازجمله نشانه‌های تغییر اقلیم در استان سمنان و کشور است که کارشناسان اجرای طرح‌های آبخیزداری را با هدف تأثیرگذاری بر جمع‌آوری آب‌های سطحی، تغذیه سفره‌های زیرزمینی، کنترل سیلاب، جلوگیری از فرسایش خاک و کاهش خسارت سیل را از راهکارهای مقابله با این پدیده چالش‌برانگیز می‌دانند.

وی گفت: دولت اعتبارات مناسبی را برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری استان سمنان مصوب کرده که با توجه به وجود نقشه راه اجرای طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری و نیروی انسانی متخصص در استان، این اعتبارات می‌تواند تأثیر بسزایی در عملیاتی شدن آن داشته باشد.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، در سفر دولت سیزدهم به استان سمنان، یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال کل اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و بیابان‌زدایی این استان مصوب شده است.

مرادی‌حقیقی ادامه داد: ۳۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر دولت سیزدهم به استان در سال گذشته به‌تازگی برای بخش‌های آبخیزداری و بیابان‌زدایی استان اختصاص یافت.

وی افزود: ۲۵۰ میلیارد ریال از این اعتبار در بخش آبخیزداری و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام باقی‌مانده از سال‌های قبل و طلب پیمانکاران و ۱۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های احیای مراتع و بیابان‌زدایی است.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، برای سال جاری، از محل تخصیص اعتبارات مصوب سفر دولت سیزدهم، اجرای ۱۱ پروژه آبخیزداری و آبخوان‌داری برای پوشش ۱۰۰ هزار هکتار وسعت حوزه‌های آبخیزداری استان سمنان پیش‌بینی شده است.

مرادی‌حقیقی با بیان اینکه مطالعات در بخش آبخیزداری استان انجام شده است، عنوان کرد: ۵۰ درصد از این اعتبار در سال جاری و ۵۰ درصد دیگر در سال آینده محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌ها به‌خصوص طرح‌های آبخیزداری در مناطقی اجرا می‌شود که کار مطالعاتی آن‌ها انجام شده و در فاز اجرایی قرار دارند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول