اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

فاجعه کارخانه‌های شن و ماسه در بویراحمد/اوضاعی که در دنیا سابقه ندارد!

دبیر شورای فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمدبه برخی تخلفات در کارخانجات شن و ماسه شهرستان بویراحمد اشاره کرد و گفت: محدوده منابع به صورت واقعی مشخص نیست و به راحتی به سایر عرصه‌ها تعرض می‌کند.

فاجعه کارخانه‌های شن و ماسه در بویراحمد/اوضاعی که در دنیا سابقه ندارد!

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، نشست شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست معاون عمرانی استاندار برگزار شد که وضعیت کارخانه‌های شن و ماسه شهر یاسوج و شهرستان بویراحمد مورد بحث و بررسی قرار گرفت در این نشست سهمگین دبیر شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد ابتدا از عدم حضور بعضی دستگاه‌ها در این نشست به مانند محیط زیست انتقاد کرد.

وی در ادامه به برخی تخلفات در کارخانجات شن و ماسه شهرستان بویراحمد اشاره کرد و گفت: محدوده منابع به صورت واقعی مشخص نیست و به راحتی به سایر عرصه‌ها تعرض می‌کند.

سهمگین تصریح کرد: در بحث درختکاری حداقل باید ۲۵ درصد از فضا را درخت کاری کنند که این کار را انجام نداده‌اند باید عمق و ارتفاع برداشت مشخص باشد که گاه تا عمق ۵۰ متری را برداشت کردند و در کنار جاده یک گودال عمیق ایجاد شده و بعضی روستاها نیز ممکن است دچار رانش شوند.

وی در ادامه افزود: حوضچه‌های رسوب‌گذاری در هیچ کارخانه‌ای به صورت اصولی نبوده و پساب آنها وارد رودخانه می‌شوند.

دبیر شورای فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برداشت‌های غیر اصولی مرتفع و عمیق وضعیت خطرناکی را ایجاد کرده و باید منتظر ناهنجاری‌ها در طبیعت باشیم که در هیچ کجای دنیا چنین وضعیتی وجود ندارد.

سهمگین در ادامه تصریح کرد:  جانمایی برخی کارخانه‌ها اشتباه بوده و در مسیر وزش باد قرار دارد و موجب آلودگی شدید هوا در کنار روستاها و مناطق می‌شوند.

وی گفت: اعتقاد داریم که رودخانه بشار تا ۵۰۰ سال دیگر هم قابل احیا نیست.

اسن مسؤول خاطرنشان کرد:  تجهیزات آنها هم کاملاً کهنه شده و باعث می‌شود که مصالح استاندارد تولید نکنند بیش از ۳۰ درصد مصالح فروخته شده آب است در حالی که سالانه افزایش قیمت را هم داریم و همچنین آزمایشگاه محلی ندارند که کنترل اولیه برای استاندارد داشته باشند و کسی هم آنجا جوابگو نیست.

وی افزود: از ۲۱ واحد ۶۵ درصد گواهینامه آنها معتبر نیست.

انتهای پیام/82009

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول