اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

عمان در اولویت سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط در آستانه سفر آیت‌الله رئیسی به عمان، این کشور را در اولویت سیاست همسایگی ایران خواند.

عمان در اولویت سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «علی نجفی خوشرودی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط امروز (شنبه) ۳۱ اردیبهشت ماه و در آستانه سفر یک روزه آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به عمان در توئیتی نوشت: همسایگان در اولویت، عمان در سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران در اولویت توسعه روابط اقتصادی.

گفتنی است رئیس جمهور کشورمان در راستای تداوم دیپلماسی همسایگی دولت سیزدهم و به منظور گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، به دعوت رسمی «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان، روز دوشنبه دوم خرداد ماه در رأس هیاتی بلندپایه به مسقط پایتخت این کشور سفر می‌کند.

ملاقات رسمی در کاخ العلم، دیدار دوجانبه با «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان، امضای چند سند همکاری، دیدار با ایرانیان مقیم و دیدار با تجار و فعالان اقتصادی عمانی از جمله برنامه‌های این سفر یک روزه است.

سفر رئیسی به مسقط، اولین سفر رئیس جمهور ایران به این کشور در دوره سلطان جدید عمان و پنجمین سفر خارجی رئیس جمهور در ۹ ماه فعالیت دولت سیزدهم است.  در راستای ایجاد زمینه‌های گسترش روابط اقتصادی و تجاری ایران و عمان، هیأتی ۵۰ نفره از تجار و فعالان اقتصادی ایران هفته گذشته به این کشور سفر کردند.

«جواد اوجی» وزیر نفت نیز دیروز (جمعه) در رأس هیأتی به مسقط سفر و با وزیر انرژی و معادن عمان و سایر مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی پیش از این در نشست هفتگی با خبرنگاران از سفر رئیس جمهور به یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داده بود. وی ۲۶ اردیبهشت ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در این باره گفته بود:  آقای دکتر رئیسی عازم سفر به یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس است و موقعی نهایی شود حتما دفتر رئیس جمهور گزارش می‌دهد. برنامه‌های منطقه‌ای آقای دکتر رئیسی با قوت در حال پیگیری است. هم سفر امیر قطر و هم سفر قبلی ایشان در اسفند ماه به دوحه و هم سفر به یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس حاکی از اهمیتی است که برای روابط با همسایگان قائلیم، آنچه در سیاست خارجی به صورت گزاره به اطلاع رسید امروز در عمل اجرا می‌شود. امیدواریم سفر آتی رئیس جمهور به آن کشور همراه با دستاوردهای خوبی برای روابط دوجانبه و منطقه باشد. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول