اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فارس من| جوادی: پازل‌های رسیدگی به فرهنگ حجاب و عفاف باید کنار هم چیده شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر اینکه برای رسیدگی به بحث حجاب و عفاف باید تمام پازل‌ها کنار هم چیده شود، گفت: به‌طور حتم افزایش جمعیت با توجه به حضور مسافران عمدتا آسیب‌های فرهنگی زیادی به همراه دارد که می‌توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

فارس من| جوادی: پازل‌های رسیدگی به فرهنگ حجاب و عفاف باید کنار هم چیده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای « رسیدگی به وضعیت اسفناک حجاب در غرب مازندران » خواستار پیگیری این سوژه شدند.

حسین جوادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در حوزه فرهنگ و ارشاد به‌صورت جدی در دستور کار قرار دارد بحث عفاف و حجاب است؛ که البته دستگاه‌های متعددی از جمله  ستاد امر به معروف، نیروی انتظامی، سازمان تبلیغات اسلامی و سایر در این زمینه فعالیت دارند.

وی گفت: در کنار  شورای فرهنگ عمومی که در استان تشکیل می‌شود، کارگروه عفاف و حجاب در وزارت ارشاد نیز فعال بوده که البته اقدامات این کارگروه اثباتی بوده نه سلبی؛ در این زمینه با بهره‌گیری از بهترین طراحان فقط طرح ارائه شده و ترویج لباس‌های پوشیده اسلامی و چادر روز در دستور کار قرار دارد که خیلی هم موثر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام اینکه همه کارها در این زمینه نباید سلبی باشد، تصریح کرد: باید در بحث اثباتی با بهره‌گیری از راهکارهای تشویقی و ترکیبی نیز بیشتر کار شود.

این مسؤول با اعلام اینکه در کارگروه عفاف و حجاب، حجاب ارزان اسلامی ترویج می‌شود تا به توان در جامعه ترویج کرد، اضافه کرد: همچنین شورای فرهنگ عمومی نیز در  بحث حجاب و عفاف در همه شهرهای استان برگزار می‌شود و همه دستگاه‌ها ملزم به رعایت مصوبات شورای فرهنگ عمومی هستند.

جوادی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات از جمله نوروز و تابستان و سایر جمعیت میلیونی به مازندران اضافه می‌شود، اظهار کرد: به‌طور حتم افزایش جمعیت با توجه به حضور مسافران عمدتا آسیب‌های فرهنگی زیادی به همراه دارد که می‌توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد که در این زمینه بحث عفاف و حجاب بیشتر ملموس است.

وی با تاکید بر اینکه برای رسیدگی به بحث حجاب و عفاف باید تمام پازل‌ها کنار هم چیده شود، گفت: برنامه‌های کارگروه و همه اقدامات باید با پیوست فرهنگی همراه باشد.

محمدی معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این‌باره، اظهار کرد: باید گفت مسائل فرهنگی اثرگذاری طولانی‌مدتی دارد؛ به این دلیل که فرهنگ امر اجباری نمی‌تواند باشد.

وی با اشاره به آغاز طرح دریا در مازندران از ابتدای خرداد ماه، افزود: در حوزه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان مسوول کمیته فرهنگی طرح دریا همه ساله برنامه‌های مختلفی در دستور کار  دارد.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه با توجه به فضای جغرافیایی شهرستان‌ها برنامه‌های فرهنگی در نوار ساحلی در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: در این زمینه چند موضوع مهم بوده، موضوع نخست باتوجه به اینکه کار چندبخشی و فرابخشی است یک دستگاه خاص نمی‌تواند بلکه دستگاه‌های متولی باید با هم هماهنگ باشند.

محمدی اضافه کرد: همچنین بخش خصوصی نیز در این زمینه اهتمام لازم را داشته باشد‌؛ در غیر این صورت روند پیشرفت و حرکت به سمت نقطه هدف کند می‌شود و باید امکانات و تجهیزات فراهم باشد تا اتفاقات رقم بخورد.

وی با اشاره به اهمیت نقش و تاثیرگذاری فضای مجازی در این زمینه، تصریح کرد: باتوجه به بررسی‌ها  استان‌های تهران و خراسان بیشترین مراجعات را به سواحل دریا داشتند که در این زمینه پیام‌های مختلف در زمینه فرهنگی و سایر در کانال‌های پرمخاطب این شهرستان‌ها در دستور کار قرار دارد؛ چراکه بحث فضای مجازی بسیار مهم است.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر ضرورت توجه به مسائلی ازجمله عفاف و حجاب، موسیقی بونی و محلی و سایر، خاطرنشان کرد: باتوجه به حجم بالای مسافران در حوزه مسائل فرهنگی باید برنامه‌هه مفرح و شاد باشد که در این زمینه برای مردم برنامه‌های ترکیبی در سواحل درنظر گرفتیم.

محمدی با اشاره به دعوت از گروه‌های بومی در تمام طول نوار سواحلی، افزود: این مهم با هدف اینکه فضای موسیقی مناسبی برای استفاده مردم ایجاد کنیم در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های هنری، مسابقات فرهنگی ازجمله شعر، خاطره و ادبیات، برگزاری نماز جماعت از دیگر برنامه‌ها است.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار کرد: موضوع مهم در زمینه عفاف و حجاب این است اگر توصیه‌ای می‌کنیم حتما باید شرایط را فراهم کنیم، به طور مثال اگر نمایشگاه های عفاف و حجاب را تدارک می‌بینیم باید در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود‌.

محمدی در پایان گفت: موضوع مهم اینکه همه مسائل در این زمینه نیازمند مشارکت جمعی تا اشکالات بررسی و رفع شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول