اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

مقیمی: ضرورت جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین

رئیس دانشگاه تهران گفت: شعار محوری ما جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با محوریت مسوولیت پذیری اجتماعی است که در این زمینه یکی از نهادهای اثرگذار انجمن های علمی هستند.

مقیمی: ضرورت جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سیدمحمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در مراسم افتتاحیه جشنواره حرکت با بیان اینکه جشنواره حرکت یک حرکت ارزشمند است، گفت: شعار محوری ما جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با محوریت مسوولیت پذیری اجتماعی است که در این زمینه یکی از نهادهای اثرگذار انجمن های علمی هستند و اولویت من نیز حمایت از انجمن های علمی است.

وی افزود: رفتار شهروندی سازمانی دانشجویی در دانشگاه بحثی است که سال ها در ادبیات مدیریت وجود دارد و برای دانشگاه کارآفرین مطرح می شود اگر بخواهیم مولفه ها را بگوییم اولین مولفه بحث فرابخشی است، حس تعهد و مسوولیت پذیری که دانشجویان دارند باعث می شود مسئولیت‌هایی را متقبل شوند که در پیشبرد اهداف علم کمک کند.

به گفته مقیمی، با صلاحیت ترین دانشجویان در مشارکت تصمیمات دانشگاه دانشجویانی هستند که در انجمن های علمی فعالیت می کنند بنابراین باید برای انجمن های علمی نقش موثری قائل باشیم و نقش آنها را در تصمیم گیری‌ها پررنگ‌تر کنیم.

وی ادامه داد: مهمترین حرکت جشنواره حرکت باید به سمت دانش زایی بودن دانشگاه باشد و مطابق با نیازهای جامعه تلاش کنیم که علم و دانش را در خدمت توسعه و جامعه قرار بدهیم. اگر می خواهیم دانش‌زا باشیم باید انتقاد کنیم، انتقادپذیر باشیم و تحمل انتقادپذیری دانشجویان را داشته باشیم چرا که دانشجو نسبت به مسائل پیرامون خود احساس مسوولیت می کند.

رئیس دانشگاه تهران اظهار داشت: در حال حاضر از تمام قومیت های کشور و همچنین 18 کشور دنیا در دانشگاه تهران دانشجو داریم و بیشتر آن ها در انجمن های علمی فعال هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول