اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کاهش خاموشی‌ها در تابستان نیازمند مدیریت مصرف برق است

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کردستان گفت: کاهش خاموشی‌ها در فصل تابستان نیازمند مدیریت مصرف برق است.

کاهش خاموشی‌ها در تابستان نیازمند مدیریت مصرف برق است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، هیوا لهونیان ظهر امروز در آیین اختتامیه جشنواره تبسم ( طرح تعدیل بهینه سرانه مصرف برق) در سنندج، با اشاره به اینکه امروز صنعت برق کشور برق مورد نیاز  تمام بخش‌های جامعه را تامین می‌کند، شرکت توانیر را یکی از گسترده‌ترین و فراگیرترین شرکت‌ها در کشور عنوان کرد.

وی ارایه حیاتی‌ترین خدمات به اقشار مختلف جامعه را از افتخارات شرکت توزیع برق بیان کرد و تصریح کرد: امروز وابستگی مردم به برق تا جایی است که حتی نیم ساعت نمی‌توانند بدون برق زندگی کنند‌.

وی یادآور شد: امروز مردم در تمام بخش‌های زندگی از آموزش گرفته تا کسب و کار و تمام مشاغل زندگی وابسته به برق هستند.

لهونیان تامین و استمرار این کالای حیاتی در جامعه نیازمند مدیریت بهینه مصرف برق صرفه جویی و استفاده صحیح از برق است.

وی فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی در جامعه را بسیار اثربخش توصیف کرد و تصریح کرد: ارتقا سطح آگاهی مردم در زمینه مصرف بهینه برق به کاهش مصرف برق در جامعه کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ارتباط و همکاری۲ سویه مردم با شرکت توزیع منجر به کاهش مصرف برق می‌شود افزود: امید است با کاهش مصرف برق و صرفه جویی مردم شاهد کاهش خاموشی برق در استان باشیم.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، امسال ۱۹،۵ مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی شده است.

مدیریت مصرف برق نیازمند همکاری مردم است

معاون استاندار کردستان مدیریت مصرف انرژی در تمام بخش های آب، برق و گاز را ضروری برشمرد و گفت: مدیریت مصرف آب و برق با همکاری و مشارکت مردم امکانپذیر است.

عبدالله رشیدی‌پور با اشاره به اینکه همزمان با رشد جمعیت با محدودیت منابع مواجه می‌شویم، مدیریت مصرف منابع خداددادی را ضروری دانست.

به گفته وی، با مدیریت مصرف و بهینه انرژی می توان از این منابع ارزشمند به بهترین شکل استفاده کرد.

صرفه جویی از تاکیدات دین اسلام است

امام جمعه سنندج نیز با اشاره به آیات و احادیث دینی گفت: دین مبین اسلام بر صرفه جویی و مصرف درست در زندگی تاکید فراوان کرده است.

ماموستا فایق رستمی منابع آب، برق و گاز را جزو منابع حیاتی و خدادادی کره زمین دانست و اظهارکرد: همه ما به عنوان مسلمان باید با بهره‌گیری از آیات و روایات دینی و الگو قرار دادن صرفه‌جویی و مصرف درست از اسراف و تبذیر جلوگیری کنیم.

در این آیین ۲۵۰۰ میلیون ریال پاداش به مشترکین کم مصرف و خوش مصرف استان اهدا شد.

همچنین از ۱۲۰ مشترک کم مصرف و خوش مصرف کردستانی که با رعایت الگوی مصرف برق ، در تابستان گذشته یار و همراه این شرکت بوده و بهینه مصرف کرده اند با اهداء ۲۵۰۰ میلیون ریال پاداش تقدیر به عمل آمد.

لازم بذکر است شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان جهت گذر موفق از پیک مصرف در تابستان ، با همکاری شرکت محب نیروی جنوب، اقدام به برگزاری جشنواره تبسم در راستای جلب مشارکت مشترکین خانگی و تجاری در برنامه های مدیریت مصرف برق کرد.

 در اجرای این طرح توزیع برق شهرستان دهگلان مقام اول و توزیع برق شهرستان قروه  و سقز به ترتیب موفق.های به کسب مقام دوم و سوم شدند.

وی  از مدیر برق شهرستان سنندج، مدیر امور توزیع برق شمال سنندج  و مدیرامورتوزیع برق جنوب سنندج به عنوان مدیران موفق در اجرای این طرح، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول