اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

حکم انتصاب رییس هیات تحقیق و تفحص از آتیه صبا صادر شد

رئیس مجلس شورای اسلامی حکم انتصاب رئیس هیئت تحقیق و تفحص از هلدینگ آتیه صبا را صادر کرد.

حکم انتصاب رییس هیات تحقیق و تفحص از آتیه صبا صادر شد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سال گذشته بود که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان با تحقیق و تفحص از شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا و شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ همچون کفش ملی موافقت کردند.

پس از طی فرآیند این تصویب در کمیسیون و صحن علنی و برگزاری جلسه هیات تحقیق تفحص، اعضای این هیات مشخص و هیات رئیسه آن انتخاب شدند.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، در احکامی عباس مقتدایی را به عنوان رئیس هیات، علی علیزاده و سید کاظم موسوی را به عنوان نواب رئیس و یعقوب رضازاده را به عنوان دبیر هیات تحقیق تفحص آتیه صبا را معرفی و منصوب کرد.

جوکار، نقدعلی، میرزایی، خضریان، محمودی، شریعتی کوهبنانی، علی پور، زندیان، توانگر، طغیانی و حبیب زاده بوکانی از دیگر اعضای این هیات تحقیق و تفحص هستند.

مهدی طغیانی سخنگوی سابق کمیسیون اقتصادی در این باره گفت: شرکت آتیه صبا مسئول بخشی از اموال بازنشستگان است، شرکت کفش ملی جهت پرداخت بدهی دولت به صندوق بازنشستگی واگذار شد. این کارخانه هزاران کارگر داشت و امروز وضعیت آن به جایی رسیده که کارخانه و کارگر وجود ندارند. در صورتی که می توانست در حوزه بین الملل دارای شعب مختلف باشد و نقش بسزایی در سودآوری و خدمت به بازنشستگان داشته باشد.

** محور های تحقیق و تفحص از آتیه صبا

وی در تشریح محورهای این تحقیق و تفحص، اظهارداشت: عملکرد شرکت آتیه صبا در خصوص شرکت های زیرمجموعه، قراردادهای کلان آتیه صبا، بررسی صورت های مالی آتیه صبا و کفش ملی، بررسی نحوه انتخاب و انتصاب مدیران عامل، بررسی آیین نامه های اداری و استخدامی، بررسی وضعیت اموال و مستغلات آتیه صبا از محورهای مهم این تحقیق و تفحص است.

عباس مقتدایی نماینده اصفهان در خصوص این تحقیق و تفحص، گفت: صندوق بازنشستگی کشوری ۵ هلدینگ دارد و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد. یکی از این هلدینگ ها، شرکت آتیه صبا است. شرکت های ذیل آتیه صبا در زمینه صنعت، معدن، حمل و نقل، گردشگری و صنایع غذایی فعالیت می کنند. هواپیمایی آسمان و ۵۰ هتل زیرمجموعه این هلدینگ هستند، در سال ۹۶ که هنوز بیماری کرونا شایع نشده بود این ۵۰ هتل سه میلیارد ضرر دادند.

**حقوق های نجومی و حیاط خلوت سیاسی نقاط ضعف هلدینگ آتیه صبا

وی افزود: بیش از ۱۲ هزار نفر در مجموعه کفش ملی کار می کردند اما این مجموعه امروز فقط یک تابلو دارد و زمین آن را فروخته اند. شرکت کفش ملی زمین خورده و مجموعه های دیگر کفش تولید می کنند و در فروشگاه های کفش ملی به فروش می رسانند. این مجموعه زیان ده است و هزاران میلیارد اموال این شرکت در سطح شهرستان ها وجود دارد که زیان ده هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه حقوق های نجومی و حیاط خلوت سیاسی از مشکلات این مجموعه است، گفت: بازرسی وزارتخانه افرادی را از هیئت مدیره این شرکت اخراج کرده که حقوق های نجومی دریافت می کردند.

شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا، یکی از هلدینگ‌های بزرگ اقتصادی ذیل صندوق بازنشستگی کشوری است که متعلق به بازنشستگان است که در فواصل مختلف زمانی اخباری از وجود فساد در آن منتشر شده بود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول