اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

نگرانی در خصوص تأمین آرد و نان نداریم

استاندار مرکزی گفت: سیلوهای استان در وضعیت خوبی قرار دارند و منابع آرد نیز بسیار مطلوب است.

نگرانی در خصوص تأمین آرد و نان نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک فرزاد مخلص الائمه ظهر امروز در همایش ائمه جمعه استان اظهار کرد: تنها کشوری در دنیا که به تولیدکننده یارانه می‌دهد ایران است که برخلاف تعاریف اقتصادی است.

وی افزود: ارز ۴۲۰۰ تومانی به جای تولیدکننده به واردکننده اختصاص پیدا می‌کرد و به همین دلیل تولیدکنندگان سودی از این بابت نداشتند و این امر سبب تضعیف تولید ملی می‌شد.

استاندار مرکزی بیان داشت: در سال گذشته با مصوبه مجلس ۸ میلیارد دلار به منظور تأمین اقلام اساسی اختصاص پیدا کرد که دولت قبل تمام این مبلغ را در ۵ ماهه ابتدایی صرف واردات کرد و دولت سیزدهم در ماه‌های باقی‌مانده با کمبود منابع قانونی برای واردات مواجه شد و با تصویب سران سه قوه همین مقدار هم اختصاص پیدا کرد اما در مجموع اتفاقات خوب و قابل لمسی رخ نداد.

مخلص الائمه با بیان اینکه قیمت کالاهای اساسی در جهان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است ادامه داد: اگر قیمت‌ها ثابت بماند و اگر بخواهیم به همان اندازه سال قبل کالای اساسی وارد کنیم باید حدود دو برابر اعتبار گذشته در نظر بگیریم.

وی اضافه کرد: با فروش ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام در روز و با توجه به اینکه قیمت فروش نفت در بودجه ۷۰ دلار پیش‌بینی شده و با کم کردن هزینه استخراج و تولید، باید هرچه نفت می‌فروشیم همان مقدار را صرف تأمین برخی کالاهای اساسی کنیم.

استاندار مرکزی بیان کرد: دولت گذشته به دنبال اصلاح این رویه غلط بود اما کاری از پیش نبرد، هر دولتی با هر گرایشی باید این مشکل را رفع می‌کرد و البته دولت سیزدهم با شجاعت این کار بزرگ و پر چالش را شروع کرد.

مخلص الائمه خاطرنشان کرد: در کشور باید اصلاح‌های بنیادینی صورت می‌گرفت که یکی از آنها نظام توزیع رایانه است، اصلاح نظام تولید، نظام زیست محیطی و نظام ساختار بودجه نیز از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود.

وی با بیان اینکه با رویکردی که دولت سیزدهم در پیش گرفت وحدت رویه خوبی بین گروه‌ها، سلیقه‌های سیاسی و نخبگان تشکیل شده افزود: باید همه در این مسیر پای کار باشند.

استاندار مرکزی با اشاره به وضعیت نانوایی‌های استان بیان داشت: تعداد اندکی از نانوایی‌ها در این مدت تخلفاتی داشتند و از زمان اجرای طرح نظارت بر نانوایی‌ها تاکنون ۲۴ واحد متخلف در استان پلمب شدند.

مخلص الائمه گفت: حجم قاچاق آرد با حجم وسیعی در کشور صورت می‌گرفت که امیدواریم با اقدامات دستگاه‌های اطلاعاتی انتظامی و نظارتی و با کمک مردم قاچاق این محصول نیز متوقف شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه سیلوهای استان در وضعیت خوبی قرار دارند و  منابع آرد نیز مطلوب است.

استاندار مرکزی علل تضعیف تولید ملی، فساد و همچنین تورم را وجود ارز ۴۲۰۰ تومانی عنوان کرد و ادامه داد: تمام کارشناسان و نخبگان بر حذف این ارز اتفاق نظر داشتند.

مخلص الائمه اظهار داشت: دلالانی که در داخل و خارج کشور هستند سعی دارند از هر طریق ممکن باعث ایجاد مانع در رونق تولید کشور شوند چراکه نفع آنها اجازه اصلاح اقتصاد را نمی‌دهد، نفع آنها در معیوب بودن  توزیع یارانه است و گواه این مسئله دلسوز شدن شبکه‌های معاند برای اقتصاد ایران است.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول