اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

طرح ملی ایجاد قطب دامپروری مهدی‌شهر پیگیری می‌شود

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ایجاد قطب دامپروری شهرستان مهدی‌شهر یکی از اولویت‌های این سازمان است که به طور جدی پیگیری می‌شود.

طرح ملی ایجاد قطب دامپروری مهدی‌شهر پیگیری می‌شود

به گزارش خبرزاری فارس از سمنان، محمدرضا قاسمی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح ملی ایجاد قطب دامپروری شهرستان مهدی‌شهر یکی از اولویت‌های این سازمان است که به طور جدی پیگیری می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر برای اجرای طرح ایجاد قطب دامپروری مهدی‌شهر سه فاز تعریف شده که یک بخش آن مطالعات اولیه درباره ایجاد قطب دامپروری در حوزه شهرستان مهدی‌شهر است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: بخش دیگر احداث و راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی نژاد خاص سنگسری است که جهاد دانشگاهی متولی آن است.

قاسمی ادامه داد: در فاز سوم یا فاز تکمیلی مطالعات برای کل پهنه جغرافیایی شهرستان مهدی‌شهر با ایجاد پنج مجتمع دامی و تشکیل زنجیره تولید از واحدهای تولیدی خوراک دام گرفته تا واحدهای پرورش و نگهداری و بعد واحدهای کشتارگاهی، قطعه‌بندی و بازاریابی فروش برای گوشت و همچنین شیر و سایر فرآورده‌ها و محصولات آن با تأکید بر فرآورده‌های سنتی حوزه شهرستان و تجاری‌سازی، بازاریابی و فروش پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد مجتمع‌های دامی در فاز بعدی طرح قرار دارد، گفت: فاز مطالعات را جهاد دانشگاهی انجام می‌دهد و سازمان جهاد کشاورزی تأمین مالی برای تکمیل مطالعات و همچنین ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای ایجاد مجتمع‌هایی که ایجاد می‌شود را برعهده دارد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: تأمین زمین و آب و سایر زیرساخت‌هایی که برای فعالیت تولیدی نیاز دارند و تأمین منابع مالی در قالب تسهیلات برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برعهده جهاد کشاورزی است؛ چراکه تأکید طرح در ایجاد قطب دامپروری این است که از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود و سازمان برای سرمایه‌گذاری و تأمین مالی و تسهیلات بانکی از منابع اعتباری که در اختیار دارد کمک کند تا جاذبه لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم شود.

قاسمی عنوان کرد: با اجرای قطب دامپروری در حوزه شهرستان مهدی‌شهر موضوعات اصلاح نژادی و فعالیت‌های علمی و فنی توسط جهاد دانشگاهی انجام می‌شود و ما در اجرا از نتایج استفاده کرده و آن را به محیط تولیدکننده و بهره‌بردار انتقال می‌دهیم.

وی تصریح کرد: از دیگر تحولاتی که با ایجاد قطب دامپروری در شهرستان مهدی‌شهر به وجود می‌آید، ایجاد ظرفیت‌های دیگر در بخش تولید گوشت قرمز و شیر است و ما متناسب با امکانات زیربنایی به‌ویژه آب مورد نیاز برای راه‌اندازی این واحدهای ظرفیت‌های جدید در تولید دام سبک شهرستان ایجاد کنیم تا وضع موجود به سطح قابل قبولی ارتقا یابد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی و اهمیت استفاده از این ظرفیت‌ها در حوزه افزایش تولیدات کشاورزی و دامی افزود: این ظرفیت نهفته در جهاد دانشگاهی می‌تواند زمینه‌ای برای اصلاح ژن و استفاده از خاصیت برتر موجود در دام و در نتیجه افزایش بهره‌وری در تولید گوشت، شیر و همچنین ازدیاد زاد و ولد دام‌ها از طریق بهره‌گیری از دانش‌های نوین و فناوری‌های روز دنیا در استان سمنان فراهم کند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول