اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دستیار وزیر امور خارجه آمریکا به آسیای مرکزی سفر می‌کند

«دونالد لو» دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در رأس یک هیأت از کشورهای آسیای مرکزی بازدید می‌کند.

دستیار وزیر امور خارجه آمریکا به آسیای مرکزی سفر می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «دونالد لو» دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در راس یک هیات از کشورهای آسیای مرکزی بازدید می‌کند.

وزارت امور خارجه آمریکا هدف از این سفر را پیشبرد تلاش‌های مشترک برای ایجاد آسیای مرکزی متصل‌تر، مرفه‌تر و امن‌تر اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، این هیات که شامل «اریک گرین» مدیر ارشد شورای امنیت ملی در امور روسیه و آسیای مرکزی، «ربکا سیمرمن» معاون دستیار وزیر دفاع در امور افغانستان، پاکستان و آسیای مرکزی، «آنجلی کاور» معاون دستیار آژانس آمریکا در امور آسیا و «ناز الخطیب» معاون رئیس امور سیاستگذاری شرکت مالی توسعه بین المللی ایالات متحده روزهای 23-27 می از قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستان بازدید می‌کند.

هیات ایالات متحده در چارچوب سفر به قرقیزستان به منظور پیدا کردن راه‌هایی برای حمایت از ارزش‌های مشترک، فرهنگ محلی و توسعه اقتصادی با مقامات ارشد، نمایندگان جامعه مدنی و بلوک اقتصادی این کشور ملاقات می‌کند.

در ازبکستان دیدار با مقامات، نمایندگان کسب و کار و جامعه مدنی برنامه ریزی شده است.

انتظار می‌رود طی این دیدارها به تقویت همکاری اقتصادی، حمایت آمریکا از توانمندسازی زنان مورد بحث و بررسی قرار گیرند.

سپس دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در راس این هیات به تاجیکستان سفر و با مقامات بلندپایه این کشور دیدار و در رایزنی‌های سالانه دوجانبه دو کشور برای توسعه روابط اقتصادی و تقویت همکاری در زمینه امنیت شرکت می‌کند.

وی در چارچوب این سفر همچنین با هدف بررسی کمک بشردوستانه و سایر کمک به مهاجران افغان، حقوق بشر و ابتکارات مشترک در زمینه امنیت غذایی و نقش زنان در جامعه با نمایندگان جامعه مدنی این کشور دیدار و گفت و گو می‌کند.

در قزاقستان این هیات با هدف بررسی برنامه اصلاحات، حمایت از حقوق بشر و توانمندسازی زنان با مقامات بلند پایه قزاق و ریاست جامعه مدنی این کشور ملاقات می‌کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول