اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۱۰ کودک سمنانی به متقاضیان فرزندخواندگی واگذار شد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سمنان گفت: با بررسی و برگزاری کمیته‌های فرزندخواندگی، ۱۰ کودک در سمنان به متقاضیان واگذار شد.

۱۰ کودک سمنانی به متقاضیان فرزندخواندگی واگذار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مژگان دلشاد، رئیس اداره بهزیستی شهرستان سمنان ظهر امروز در نشست تشریح عملکرد این اداره، تعداد مددجویان تحت حمایت بهزیستی شهرستان سمنان را دو هزار و ۹۸۰ نفر به تفکیک یک هزار و ۸۳۷ مرد و یک هزار و ۱۴۳ نفر زن بیان کرد.

وی گفت: سال گذشته، ۳۷۹ پرونده توانبخشی در کمیسیون اداره بهزیستی شهرستان سمنان مورد بررسی و از این تعداد، ۳۲۸ پرونده مورد تأیید کمیسیون حمایت بهزیستی قرار گرفت.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سمنان در حوزه شبه‌خانواده، تعداد خانه‌های نگهداری کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست در شهرستان را دو خانه عنوان کرد و افزود: در این دو خانه، ۳۶ فرزند از خدمات نگهداری آموزشی بهره‌مند می‌شوند.

دلشاد اضافه کرد: با بررسی و برگزاری کمیته‌های فرزندخواندگی در سال گذشته، ۱۰ کودک به متقاضیان واگذار شد و ۹ فرزند مقیم در مرکز با شرایط حمایتی و سنی به زندگی مستقل هدایت شدند.

وی در حوزه زنان سرپرست خانوار گفت: ۲۴۵ خانواده در سمنان مستمری ماهانه از بهزیستی دریافت می‌کنند که در سال گذشته با همکاری و همراهی اداره فنی و حرفه‌ای سمنان، برای ۱۰۰ نفر از این بانوان دوره آموزشی کسب‌وکار و اشتغال خانگی برگزار و برای ۲۳۴ نفر نیز دوره‌های آموزشی پیشگیری از معلولیت‌ها برگزار شده است.

دلشاد تعداد افراد خدمت‌گیرنده در حوزه درمان اعتیاد را در سال گذشته یک هزار و ۵۹۳ نفر بیان کرد که تعداد ۴۵ نفر بهبودیافته در این حوزه برای دریافت تسهیلات اشتغال معرفی شدند و برای ۱۹۰ مورد یاری‌برگ به‌منظور کمک‌هزینه درمان اعتیاد صادر شده است.

وی تعداد افراد آموزش داده‌شده در طرح پیشگیری از اعتیاد محله‌محور در شهرستان سمنان را ۱۶۸ نفر، کودکان مورد غربالگری بینایی را پنج هزار و ۱۰۰ نفر، نوزادان مورد غربالگری شنوایی را دو هزار و ۴۷۹ نوزاد و کودکان سه تا پنج سال مورد ارزیابی غربالگری شنوایی را ۱۴۳ کودک در سال گذشته عنوان کرد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سمنان، دوره‌های آموزشی برگزارشده برای آحاد جامعه در سال گذشته را در این شهرستان ۲۰۰ نفر؛ آموزش پیش از ازدواج ۲۸۲ نفر، زندگی خانوادگی ۱۹۵ نفر و مهارت‌های زندگی ۵۰ مادر باردار بیان کرد.

دلشاد خدمات ارائه‌شده در حوزه مسکن در شهرستان سمنان را در سال ۱۴۰۰ به تعداد ۱۴ نفر در قالب کمک بلاعوض خرید مسکن به ۹ نفر، کمک بلاعوض خرید مسکن برای ایتام دو نفر، کمک بلاعوض احداث مسکن یک نفر، کمک بلاعوض احداث مسکن ایتام یک نفر و کمک بلاعوض اجاره مسکن به یک نفر اعلام کرد.

وی تعداد افراد معرفی‌شده از جامعه هدف به‌منظور دریافت تسهیلات اشتغال و کارآفرینی به بانک‌های عامل را ۶۶ نفر ذکر کرد که از این تعداد، ۵۸ نفر موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

انتهای پیام/74001/م/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول