اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مباحث معماری استان تهران در حد بحران است

رئیس مجمع کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شهرهای استان تهران گفت: برخی مباحث معماری در استان تهران در حد بحران است و باید با تبادل تجربیات بر این بحران‌ها و چالش ها فائق آمده و برای آیندگان نیز ریل گذاری اصولی و اساسی انجام گیرد.

مباحث معماری استان تهران در حد بحران است

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، جعفر شربیانی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران عصر امروز در نخستین جلسه مجمع کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شهرهای استان تهران در مجموعه فرهنگی ایوان ری اظهار کرد: بافت و حریم اطراف شهرها از مهمترین مشکلات شهری است لذا اعضای شورای شهر باید به دنبال برطرف سازی این مشکلات مهم باشند و ظرفیت‌های مهم شهر تهران در راستای کاهش مشکلات به‌ عنوان پایتخت کشور باید در اختیار شهرهای استان تهران قرار گیرد.

وی گفت: برخی مباحث معماری در شهرستان ری و استان تهران در حد بحران است و باید با تبادل تجربیات بر این بحران‌ها و چالش ها فائق آمده و برای آیندگان نیز ریل گذاری اصولی و اساسی انجام گیرد.

رئیس مجمع کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شهرهای استان تهران بیان کرد: باید تلاش کنیم که متفاوت از گذشتگان تصمیماتی بگیریم که منجر به بهبود زندگی مردم باشد و در این زمینه موضوعاتی از قبیل سکونت گاه‌های غیررسمی، بافت فرسوده و حریم شهرها باید مورد توجه قرار گیرد تا به عنوان قوانین بالادستی مورد توجه قرار گیرد.

شربیانی ادامه داد: در شورای اسلامی شهرستان ری پیگیری‌ها و مطالبه‌های مجدانه در بهبود شرایط تأثیر بسزایی داشت و این ظرفیت در شوراها وجود دارد و می‌توان با تعمیم آن در سایر شهرها شاهد توسعه و پیشرفت مدیریت شهری باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همجواری با پایتخت ظرفیتی است که با وجود چالش‌ها باید مورد توجه قرار گیرد زیرا نکات قابل توجهی وجود دارد که با هم افزایی می‌توان آن‌ها را تبدیل به فرصت کرد.

گفتنی است؛ در این مجمع از رئیس شورای اسلامی شهر تهران به عنوان مدیر جهادی شهری به طور غیابی تقدیر شد و مهدی چمران در پیامی تصویری از رؤسای کمیسیون معماری و شهرسازی تشکر کرد.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول