اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

فارس من| بهبود معیشت و تأمین مسکن اولویت «انتظامی» کشور/ ساخت ۱۲۴ هزار مسکن در دستور کار فراجا

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور گفت: بنای انتظامی، بهبود معیشت و تأمین مسکن کارکنان فراجاست.

فارس من| بهبود معیشت و تأمین مسکن اولویت «انتظامی» کشور/ ساخت ۱۲۴ هزار مسکن در دستور کار فراجا

گروه انتظامی خبرگزاری فارس _ مریم عرب انصاری: کارشان «سخت» است؛ از نقطه صفر مرزی تا داخل شهرها از کوه و دشت و دریا گرفته تا شهرها و روستاها؛ در گرما و سرما و برف و باد و باران و بوران برای محافظت از جان و مال و ناموس مردم، شبانه‌روز تلاش می‌کنند؛ کارشان تعطیل‌بردار نیست؛ نه دود و آلودگی هوا می‌شناسد نه گرد و غبار، تعطیلات و تابستان و عید هم برایشان فرقی ندارد ؛ تازه آن موقع آماده‌باش بوده و تماماً سر کار هستند!

وظیفه‌شان برخورد با هر چه نامردی است از سارق و زورگیر و کیف‌قاپ گرفته تا قاچاقچی مواد و کالا و دارو و سوخت و متجاوز مرزی؛ آن هم در دریا و خشکی.

مردان بی‌ادعای انتظامی کشور را می‌گویم از مأموران پلیس‌ پیشگیری و کلانتری‌ و آگاهی و فتا گرفته تا مرزبانی و دریابانی و یگان ویژه؛ برای تأمین آسایش و آرامش و امنیت مردم از خود و خانواده خود می‌گذرند؛ سینه‌شان را آماج تیر و گلوله و چاقو و تیزی اشرار، اراذل و قاچاقچیان می‌کنند و جان‌شان را دو دستی تقدیم می‌کنند تا نکند خاری به پای فردی فرو رود.

این‌ها مردان بلندبالای پلیس کشور هستند که مقام معظم رهبری مدال «مجاهد فی سبیل‌الله» را بر سینه‌شان آویخت.

                    ***

۵۳۰۰ امضا جمع شده است، آن هم در فارس من تا «کار نیروی انتظامی جزو مشاغل سخت‌ قرار گیرد ».

امضاکنندگان معتقدند: «نظر به خطرات بیش از حد و خدمت شبانه‌روزی پرسنل خدوم نیروی انتظامی، افزایش میزان سختی کار کارکنان ناجا و کاهش مدت خدمت اشتغال برای بازنشستگی، افزایش میزان سطح درآمد و دستمزد کارکنان ناجا برای افزایش سطح اقتدار ناجا برای برخورد با جرایم را خواستاریم».

                         ***

*  ساخت ۱۲۴ هزار مسکن شخصی در دستور کار انتظامی کشور

 خبرگزاری فارس هم در راستای پیگیری مطالبات مخاطبان «فارس من» این موضوع را در دستور کار خود قرار داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در خصوص سخت و زیانبار بودن شغل ماموران انتظامی اظهار داشت: از نگاه ارزشی اسلام هرچه عمل سخت‌تر باشد بهره این کار بیش‌تر است و باید خدا را شکر کنیم که میدان سخت کار را برایمان فراهم کرده و می‌توانیم در این میدان خدمت کنیم.

وی گفت: مقام معظم رهبری آن‌هایی را که در قالب نیروی انتظامی خدمت می‌کنند مجاهدان واقعی فی سبیل‌الله نامگذاری کرده‌اند و باید به این نکته توجه کرد که واژه جهاد جایی استعمال می‌شود که تلاش، مضاعف باشد و دوم آن که در مقابل دشمن باشد و اگر این موارد نبود که جهاد تلقی نمی‌شد.

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در خصوص تشکیل کمپین در خبرگزاری فارس با عنوان « کار نیروی انتظامی جزو مشاغل سخت قرار گیرد» اعلام کرد: امروز باید مأموران انتظامی کشور بدانند که فرماندهان آن‌ها و در صدر آن فرمانده کل قوا واقعاً دلسوز و مشفق آن‌ها هستند به خصوص مقام معظم رهبری که انتظامی کشور را مورد خطاب قرار داده و در هفته ناجا نیز اعلام کردند که سلام ما را به عموم و تک تک افراد در انتظامی برسانید؛ این امر نشان‌دهنده این است که رهبر مشفق ما به مسائل آگاه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ادیانی با بیان اینکه خودش از طبقه محروم جامعه بوده و در بین افراد حضور دارد اظهار داشت: اولین صحبتی که به دوستان خود در مجموعه انتظامی کشور دارم این است که بدانند فرماندهان آن‌ها با دقت تمام با حکم آقا منصوب شده و همه دلسوز بوده و تدابیر آن‌ها با توجه به واقعیت‌های جامعه و مقدورات است.

وی گفت: خوشبختانه در تعامل بسیار خوبی که بین بنده و فرماندهان انتظامی وجود دارد یکی از اولویت‌های اصلی انتظامی کشور تامین معیشت و مسکن کارکنان است؛ درست است که گرانی وجود دارد و حقوق ماموران کم است اما توجه به این مطلب نیز ضروری است که مسکن چیزی نیست که یک روزه پاسخ بدهد اگرچه از سال ۹۹ در اولویت قرار گرفته است؛ اگر شما اولویت‌های برنامه‌های قبلی و سنوات گذشته را ببینید ملاحظه می‌کنید که معیشت جزء اولویت‌ها نبوده؛ اما در حال حاضر انتظامی کشور بنا دارد به فضل پروردگار در ۵ سال آینده ۱۲۴ هزار مسکن شخصی بسازد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور تصریح کرد: در گذشته در بخش مسکن سازمانی سه و نیم درصد خانه سازمانی وجود داشت اما بنا داریم با تلاش مجموعه در پنج سال آینده این تعداد را به ۶۵ درصد برسانیم یعنی از هر ۱۰۰ نفری که در انتظامی کشور خدمت می‌کنند ۶۵ نفر در خانه سازمانی ساکن باشند.

 وی گفت: تقریباً هر فصل نیز یک بسته معیشتی به افراد تحویل داده می‌شود شب عید، ماه مبارک رمضان و ... اگرچه کم است و من این موضوع را قبول دارم ولی مطالبه کرده‌ایم که این موضوع به سمتی پیش رود که ماهی یک بسته معیشتی شامل مایحتاج اولیه در اختیار افراد قرار گیرد؛ همچنین طلب مرخصی تا پایان سال ۱۴۰۰ تماماً پرداخت شده است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی با اشاره به این مطلب که اگر انتظامی کشور از ساخت ساختمان اداری و بازسازی آن و حتی از خودرو بگذرد اما رسیدگی به وضعیت پرسنل خود را در دستور کار دارد گفت: آن مواردی که مربوط به کارکنان انتظامی می‌شود واقعاً در رأس تامین بودجه قرار گرفته است؛ پرداخت حق ماموریت، حق عملیات، مرخصی، پاداش پایان خدمت و مواردی از این قبیل از جمله موضوعاتی بوده که انتظامی کشور بدان پرداخته و آن‌ها را که تماماً پرداخت کرده است در جلسه اخیر نیز وعده داده‌اند که تلاش می‌کنند تا مطالبات کل کارکنان بازنشسته را تا پایان سال ۱۴۰۰ تسویه کنند.

 وی خاطرنشان کرد: بنای انتظامی کشور بهبود معیشت و تأمین مسکن کارکنان انتظامی کشور است؛ پس کارکنان بدانند که فرماندهان، دلسوز آن‌ها بوده و در صدد هستند تا حد کفاف، معیشت آن‌ها تأمین شود.

* بهبود وضعیت معیشتی کارکنان پلیس در اولویت ناجا

گفتنی است پیش از این هم با پیگیری‌های به عمل آمده از مسوولان مربوطه مشخص شد که رسیدگی به وضعیت معیشتی پلیس در اولویت برنامه‌های فرماندهی انتظامی قرار گرفته است؛ همچنین در راستای بهبود معیشت کارکنان نیز ساخت پنج هزار واحد مسکن در دستور کار انتظامی کشور است.

گفتنی است راه‌اندازی قرارگاه مسکن، خوشایندسازی محیط خدمت، اجرای پروژه‌های عمرانی، بازسازی اماکن و ساختمان‌های رده‌های ماموریتی ناجا، بحث نگهداشت و تهیه تجهیزات، خودرو و ملزومات نیز از جمله موارد دیگری است که علاوه بر بهبود معیشتی کارکنان در برنامه انتظامی کشور جای دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول