اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

اصحاب کریمی: نسل چهارم انقلاب قهرمان‌های واقعی را فراموش کرده‌اند

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان تهران با یادی از شهدای دفاع مقدس گفت: امروز جای قهرمانان تغییر کرده و تهاجم دشمن به قدری زیاد است که نسل چهارم ما قهرمانان واقعی خود را فراموش کرده‌اند.

اصحاب کریمی: نسل چهارم انقلاب قهرمان‌های واقعی را فراموش کرده‌اند

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، پانزدهمین کنگره تجلیل از ایثارگران با شعار «سوم خرداد، روز ملی ایثار، مقاومت ‌و پیروزی» امروز‌ همزمان با سوم خردادماه با حضور حجت‌الاسلام صالحی، رئیس مرکز ارتباطات ریاست جمهوری، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و‌ امورایثارگران ‌و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد.

در این مراسم، اصحاب کریمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اظهار داشت: در دوران جنگ تحمیلی و عملیات‌های منتهی به فتح خرمشهر، دژ مستحکمی در جاده زده بودند و شبانه که وارد جنگ تن به تن با دشمن شدیم، فکر‌نمی‌کردیم امروز را ببینیم و یاد شهدای عملیات بیت‌المقدس را در کنار خانواده شهدا گرامی بداریم.

وی با بیان اینکه خرمشهر را خدا آزاد کرد و اگر فرزندان خدایی نبودند و بر اساس باور دینی خود نمی‌جنگیدند، به این فتح نمی‌رسیدیم، افزود: آن روز در طول ۱۱۰ کیلومتر فاصله تا خرمشهر، بچه‌ها در کانال‌ها بودند و صدای غرش توپخانه دشمن که می‌آمد، هر کدام یک به یک می‌افتادند. ما برای پاسداری از خاک کشورمان و آزادی خرمشهر خون‌های زیادی دادیم.

اصحاب کریمی با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس تصاویری از عشق ‌ایثار بود، تصریح کرد: امروز غریبانه مادر و‌ پدر شهدا و جانبازان عزیز مسیر را طی می‌کنند. امروز جای قهرمانان تغییر کرده و تهاجم دشمن به قدری زیاد است که نسل چهارم ما قهرمانان واقعی خود را فراموش کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران با بیان اینکه اکنون پانزدهمین کنگره تجلیل از فاتحان خرمشهر را برگزار می‌کنیم، گفت: ‌در چهلمین سال فتح خرمشهر، این محفل با حضور خانواده شهدا نورانی شده است. امروز اگر این نظام آبرویی دارد، به واسطه خون شهداست و بزرگ‌ترین کانون تربیت را باید همان خانواده دانست. شما پدر و مادر شهدا با تربیت فرزندان مخلص باعث شدید که ایران در قله افتخار بایستد.

اصحاب کریمی خاطرنشان کرد: ما هر لحظه باید یادی کنیم از خاطرات شهدای گرانقدر که با همه وجود برای دفاع از میهن ‌‌خاک اسلامی از جان گذاشتند و اجازه ندادند که خاک میهن اسلامی به دست متجاوزان بیفتد. امیدوارم که ما هم ادامه دهنده راه آن‌ها باشیم و همواره ایران اسلامی در قدرت باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول