اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

81 هزار خانوار کرمانی زیر پوشش بیمه اجتماعی روستائیان هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمان گفت: حدود 81 هزار خانوار زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمان هستند که 7 هزار و 500 خانوار مستمری دریافت می‌کنند.

81 هزار خانوار کرمانی زیر پوشش بیمه اجتماعی روستائیان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد میرجعفری صبح امروز در جمع خبرنگاران به‌مناسبت هفدهمین سالروز تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با تبریک سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: سال جاری با عنوان تولید دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین نامگذاری شده و فرصتی کم‌نظیر برای طرح‌هایی‌ست که سال‌ها بر زمین مانده‌اند.

وی بیان داشت: حدود 81 هزار خانوار زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمان هستند که 7 هزار و 500 خانوار مستمری دریافت می‌کنند.

میرجعفری ادامه داد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در مقایسه با سایر صندوق‌های بیمه‌ای متناظر، صندوق جوان و توانمند است و هر گونه تحول و تعالی مستقیم می‌تواند این مولود انقلاب اسلامی را به منصه ظهور برساند.

وی با تاکید بر اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گسترش عدالت اجتماعی را محقق می‌کند، ابراز داشت: افراد 18 تا 50 ساله می‌توانند زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گیرند.

وی یادآور شد: در سال جاری به‌دنبال این هستیم، یک میلیون بیمه‌شده جدید را به جمع خانواده صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اضافه کنیم و این در حالی‌ست که همه افراد فاقد هرگونه بیمه را می‌توانیم زیرپوشش قرار دهیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمان اظهار کرد: 10 درصد از جامعه رانندگان حمل و نقل زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.

میرجعفری عنوان کرد: افرادی که یک سال سابقه پرداخت بیمه داشته باشند می‌توانند از مزایای صندوق بعد از کارافتادگی و یا فوت استفاده کنند و در سال گذشته یک میلیون و 450 هزار نفر از اقشار محروم و کم‌درآمد زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گرفتند.

وی از همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران خبر داد و خاطرنشان کرد: یک هزار نفر از بیمه‌شدگان وام سه میلیون تومانی دریافت کردند و ضریب پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در شمال استان کرمان از میانگین کشوری بالاتر است، اما این آمار در جنوب استان حدود 25 درصد است زیرا اطلاع و دانش درباره این صندوق را ندارند.

وی بیان داشت: 140 هزار نفر مددجوی کمیته امداد در سراسر کشور و 10 هزار نفر مددجو در استان کرمان به صورت رایگان بیمه هستند و کمیته امداد هزینه آنها را پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/80019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول