اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

ادارات در شرایط خطرناک هوا تعطیل شدند/کمیته اضطرار قادر به تصمیم گیری فوری نیست

در حالیکه سازمان هواشناسی از سه روز پیش پیش بینی کرده بود که امروز تهران را گردوغبار فراخواهد گرفت، تصمیم گیری دیرهنگام کمیته اضطرار در تعطیلی ادارات، بر خطر مواجهه شهروندان با آلودگی هوا افزود.

ادارات در شرایط خطرناک هوا  تعطیل شدند/کمیته اضطرار قادر به تصمیم گیری فوری نیست

به گزارش خبرنگار محیط زیست خبرگزاری فارس، از عصر روز گذشته شاخص کیفیت هوای تهران افزایش پیدا کرده و با تشکیل کمیته اضطرار هوای تهران شب گذشته مدارس تعطیل شدند.

هم اکنون این شاخص بر روی عدد 383 و در شرایط خطرناک قرار گرفته است، در این شرایط توصیه می شود افراد ازهرگونه  فعالیت‌ خارج از منزل خودداری کنند. اما استانداری تهران حوالی ساعت 11 پیش از ظهر با توجه به درخواست وزارت بهداشت برای تعطیلی ادارات تهران اعلام کرد، ساعات کار ادارات استان تهران امروز به ساعت 12 ظهر کاهش یافته است.

عابد ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران همچنین اعلام کرد: کلیه فعالیت‌های ورزشی در فضای باز لغو شود.

شهردرای تهران نیز بلافاصله بعد از اعلام این تصمی جدید اظهار داشت: با توجه به افزایش شدید آلودگی و اعلام کمیته اضطرار در تعطیلی ادارات تهران از ساعت 12، طرح ترافیک در مبادی ورودی و خروجی از همان ساعت متوقف شده و شهروندان بدون محدودیت می‌توانند از طرح خارج شوند.

یعنی با این تصمیم دیرهنگام، جمعیت زیادی از کارکنان دولتی برای خروج از محل کار وارد فضای آزاد می شوند که می تواند مخاطرات سلامتی بیشتری به دنبال داشته باشد.

طبق قانون باید 96 ساعت قبل از پیش آمد آلودگی هوا کمیته اضطرار تصمیم گیری کند

بهزد اشجعی کارشناس آلودگی هوا در گفت و گو با خبرنگار فارس با انتقاد از رویه تصمیم‌گیری در کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران در مواجهه با طوفان های گردوغبار گفت: طبق قانون 96 ساعت قبل از پیش آمد آلودگی هوا و شرایط اضطرار باید تشخیص داده شود.

 

 چرا کمیته اضطرار تصمیم به تعطیلی شهر نگرفت

وی با اشاره به اینکه تا 7 ساعت قبل از ایجاد شرایط بحرانی،  هواشناسی می تواند به طور واضحی وضعیت را تحلیل کند، ابراز داشت: جای تعجب دارد که با وجود پیش بینی 3 روزه هواشناسی که وقوع وزش باد شدید و طوفان گرد و غبار را برای روز یکشنبه اعلام کرده بود، چرا کمیته اضطرار تصمیم به تعطیلی شهر نگرفته بود.

تشتت آرا در کمیته اضطرار تصمیم گیری را مشکل کرده است

این کارشناس آلودگی هوا با ادامه داد:ایراد را باید در نحوه تصمیم گیری کمیته اضطرار جستجو کرد که با توجه به تشتت آرا قادر به تصمیم گیری فوری نیست.

وی افزود: این کمیته با توجه به شرایط قابل پیش بینی می توانست همزمان با  اعلام تعطیلی مدارس، ادارات را هم تعطیل اعلام کند.

اشجعی اختیار تام دادن به استانداری برای تعیین شرایط را راه مناسبی برا ی پایان دادن به تکرار  در تصمیم‌گیری دیرهنگام کمیته اضطرار عنوان کرد.

به گفته برخی از مسئولان حاضر در جلسه شب گذشته کمیته اضطرار سازمان هواشناسی و شرکت کنترل کیفیت هوا اصرار داشتند که وضعیت شاخص آلودگی امروز بهبود پیدا خواهد کرد و لزومی به تعطیلی شهر نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول