اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

گام بلند گیلان در مرجعیت علمی پزشکی بازساختی منطقه

واحد مولتی دیسپیلزی پزشکی بازساختی، فراهم آوری و پیوند اعضا در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت آغاز به کار کرد.

گام بلند گیلان در مرجعیت علمی پزشکی بازساختی منطقه

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، واحد مولتی دیسپیلزی پزشکی بازساختی، فراهم آوری و پیوند اعضای مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی رازی رشت رسماً آغاز به کار کرد.

پس از آغاز به کار رسمی واحد مولتی دیسپیلزی پزشکی بازساختی، فراهم آوری و پیوند اعضای رازی، نشستی با حضور ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاونین آموزشی و تحقیقات و فناوری و همچنین مسئولان مرکز آموزشی درمانی رازی در سالن اجلاس مرکز، برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست، واحد مولتی دیسپیلزی پزشکی بازساختی، فراهم آوری و پیوند اعضا را مبحثی بسیار مهم در نظام سلامت ارزیابی کرد و گفت: مبحث پزشکی بازساختی و فراهم آوری و پیوند اعضا موضوعی بسیار مهم است و لازم است از اعضای هیئت‌علمی در تمام رشته‌ها در این مرکز استفاده شود.

ارسلان سالاری آغاز به کار واحد مولتی دیسپیلزی پزشکی بازساختی، فراهم آوری و پیوند اعضا را شروع خوبی در توسعه و درمان بیماران برشمرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان از هر کمکی که در این زمینه لازم باشد، حمایت کرده و دریغ نمی‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تبدیل این واحد به یک مرکز تحقیقات در کشور تأکید کرد و گفت: لازم است در مرحله نخست این واحد به‌عنوان یک مرکز تحقیقات فعالیت کرده و با تولید محصول، شرکت‌های دانش‌بنیان را نیز در کنار خود فعال کند.

وی سالاری همچنین بر هماهنگی واحد در واحد مولتی دیسپیلزی پزشکی بازساختی، فراهم آوری و پیوند اعضا و جامع دیده شدن طرح‌ها فراتر از سطح دانشگاهی در این مرکز تأکید کرد.

سالاری با اشاره به اهمیت تولید در کشور و همچنین دانش‌بنیان‌ها، گفت: باید «ما نمی‌توانیم ها» را کنار گذاشت و با برنامه‌ریزی طرح‌هایی جامع و ملی در سلامت مردم تلاش کرد.

گفتنی است واحد مولتی دیسپیلزی پزشکی بازساختی، فراهم آوری و پیوند اعضا، قرار است توانمندی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان را در حیطه‌های مختلف پیوند اعضا بازساختی و پیوند اعضا جمع کند و نهایتاً منجر به کسب مرجعیت در این رشته در قطب شمال کشور و حتی منطقه شود.

پزشکی بازساختی در آینده نقش بسیار مهمی در درمان بیماری‌های سخت‌العلاج خواهند داشت و دانشگاه علوم پزشکی گیلان این مهم را در برنامه راهبردی خود دیده و در جهت رسیدن به آن تلاش می‌کند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول