اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

فارس من | نخستین پل عابر پیاده میدان مقاومت اراک ظرف دو ماه آینده نصب می‌شود

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری اراک با تأکید بر نیاز تقاطع میدان مقاومت اراک به پل عابر پیاده از نصب نخستین پل عابر پیاده ظرف دو ماه آینده خبر داد.

فارس من | نخستین پل عابر پیاده میدان مقاومت اراک  ظرف دو ماه آینده نصب می‌شود

 خبرگزاری فارس ـ‌ اراک؛ «بازی با جان مردم در تقاطع میدان مقاومت اراک» عنوان گزارشی بود که  27 اردیبهشت ماه امسال در صفحه اجتماعی خبرگزاری فارس استان مرکزی منتشر و طی آن وضعیت خطرناک عبور عابر پیاده از این تقاطع به نمایش در آمد. اینجا بخوانید.

در این گزارش نحوه عبور چند دانش آموز از عرض زیاد این تقاطع که فاقد پل عابر پیاده است، به تصویر کشیده و بر ضرورت ایجاد پل عابر پیاده برای رفت و آمد مردم تاکید شد.

حجت‌اله مرادی معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری اراک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن تاکید بر نیاز این تقاطع به پل عابر پیاده اظهار کرد: نبود پل عابر پیاده یکی از ضعف‌های جدی این تقاطع است که ماهم آن را قبول و اعتقاد داریم باید هرچه سریع‌تر این مشکل برطرف شود.

وی تصریح کرد: طی روزهای گذشته طرح‌هایی را به منظور ایجاد پل در این تقاطع به شورای شهر و شورای ترافیک پیشنهاد کردیم که به تصویب رسیده و در دستور کار قرار گرفته است.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری اراک بیان کرد: طراحی دو پل عابر پیاده در این تقاطع در دستور کار قرار گرفته که یکی در عرشه پل و دیگری در انتهای خیابان قائم مقام نصب خواهد شد، پل عرشه یک طرح جامع و کاملی باید باشد که از چند جهت دسترسی ایجاد کند، قطعا طراحی آن کمی زمانبر خواهد بود، اما پل انتهای قائم مقام را به زودی انجام خواهیم داد.

مرادی گفت: امسال بیش از 10 میلیارد تومان برای احداث پل عابر پیاده پیش بینی شده که با در نظر گرفتن اولویت‌ها انجام خواهد شد، اعتبارات خوبی برای این بخش در نظر گرفته شده که در صورت نیاز هم قابل افزایش است و ما تلاش خواهیم کرد از این فرصت برای ایجاد پل عابر پیاده با اولویت معابر با سرعت‌های بالا استفاده کنیم.

وی بیان کرد: احداث پل عابر پیاده در تقاطع  مقاومت با توجه به قطع دسترسی عابر پیاده به دلیل نصب نیوجرسی‌ها از یک سو و راه اندازی موزه شهر، موزه دفاع مقدس و تالار مرکزی در میدان مقاومت از سوی دیگر از نیازهای ضروری است که عملیاتی خواهد شد.

 معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری اراک گفت: از دو پلی که نیاز است در این تقاطع نصب شد عملیات نصب پل روی عرشه به دلیل جامع بودن کمی زمان‌بر خواهد بود، اما پل انتهای قائم مقام را با توجه به منتفی شدن نصب پل در یکی از معابر با تغییرات سازه‌ای که در پلِ پیش‌بینی شده، لحاظ خواهیم کرد که ظرف دو ماه آینده وارد فاز اجرایی می‌کنیم.

مرادی افزود: عدم پیش‌بینی پل عابر پیاده در تقاطع‌ها در ابتدای طرح‌ها یک نقص جدی است که ما هم آن را قبول داریم و باید این نقص در طراحی پروژه‌ها برطرف شود.

«بکارگیری موانع خطرناک در عملیات عمرانی میدان مقاومت اراک» از سوژه‌های ثبت شده با موضوع این تقاطع در سامانه فارس من است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول