اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تشرف ۱۱۰۸ نفر از زائران و عوامل اجرایی خراسان جنوبی به سرزمین وحی

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به اعزام ۱۱۰۸ نفر از زائران و عوامل اجرایی استان به سرزمین وحی گفت: ۸ کاروان از حجاج بیت‌الحرام از فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند و یک کاروان نیز از مشهد اعزام می‌شود.

تشرف ۱۱۰۸ نفر از زائران و عوامل اجرایی خراسان جنوبی به سرزمین وحی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ابوالفضل نوفرستی مدیر سازمان حج و زیارت خراسان‌جنوبی امروز در نشست خبری گرامیداشت هفته حج و زیارت با رسانه‌ها اظهار داشت: بعد از دو سال وقفه تشرف زائران به سرزمین وحی امسال مشتاقان زیارت کعبه‌ مکرمه و مدینه منوره اعزام می‌شوند.

وی افزود: زائران سرزمین وحی خراسان‌جنوبی در قالب ۸ کاروان طی روزهای پنجم و ششم تیرماه از فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند عازم این سفر معنوی می‌شوند.

مدیر سازمان حج و زیارت خراسان‌جنوبی تصریح کرد: مجموع کل زائران حج تمتع، روحانیون کاروان‌ها و عوامل اجرایی استان هزار و ۱۰۸ نفر است.

نوفرستی یادآور شد: یک کاروان زائران تشرف به سرزمین وحی خراسان‌جنوبی از سهمیه خراسان‌رضوی گرفته شده که مدینه قبل بوده و از فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد اعزام می‌شوند.

وی تعداد زائرین سرزمین وحی خراسان‌جنوبی را هزار و ۶۰ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۲۰۰ نفر در قالب دو کاروان از عزیزان اهل سنت استان هستند.

مدیر سازمان حج و زیارت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه  مدت سفر زائران بین ۲۸ تا ۳۲ روز خواهد بود، ادامه‌داد: زائرانی که امسال به حج تمتع اعزام می‌شوند، کسانی هستند که در سال ۹۹ اعلام آمادگی برای سفر کرده‌اند، ولی شرایط برای سفر آنان به واسطه کرونا مهیا نشده است.

 نوفرستی خاطرنشان کرد: این افراد با همان هزینه سال ۹۹ به حج اعزام می‌شوند که اگر مقداری در هزینه تفاوت ایجاد شده باشد به واسطه تغییر ساختمان و مکان اسکان است.

وی از برگزاری کلاس‌های آموزشی معارف اسلامی و آشنایی حجاج بیت الله الحرام با کشور عربستان  خبر داد و افزود: این دوره‌ها بین ۹ تا ۱۰ جلسه برای هر کاروان برگزار می‌شود.

مدیر سازمان حج و زیارت خراسان‌جنوبی با اشاره به قوانین و مقررات کشور عربستان در خصوص واکسیناسیون حجاج بیت‌الله‌الحرام اظهار داشت: تمام زائران تشرف به سرزمین وحی باید دو مرحله از واکسن سینوفارم یا آسترازنکا و همجنین واکسن فلج اطفال و بعضا مننژیت را تزریق کرده باشند و ۷۲ ساعت قبل پرواز نیز باید تست منفی pcr را ارائه دهند.

نوفرستی با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت هفته حج و زیارت خراسان جنوبی افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه، استاندار، خانواده‌های شهدای منا و مکه، غبار روبی مزار شهدا و میثاق با آرمانهای حضرت امام(ره)، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه و برگزاری دوره‌های آموزشی  اصرار معارف حج ابراهیمی و شب شعر در استان و شهرستانها انجام می‌شود.

وی یادآور شد: برگزاری همایش بزرگ و متمرکز زائران سرزمین وحی در مصلی المهدی بیرجند، برپایی نمایشگاه کتاب، عکس و نشریات مرتبط، مسابقات عمومی با موضوعات حج و زیارت و دیدار با پیشکسوتان این سفر معنوی از دیگر برنامه‌های هفته حج و زیارت خراسان جنوبی می‌باشد.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول