اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

گنجینه‌هایی از تاریخ و هنر در سفر به تهران و اصفهان


سفر به شهرهای بزرگی مانند تهران و اصفهان، صفای خاص خود را دارد. با حضور در این شهرها می‌توانید به بازدید از خانه‌ها و مجموعه‌های تاریخی و یا موزه‌ها دست بزنید.

گنجینه‌هایی از تاریخ و هنر در سفر به تهران و اصفهان

در حقیقت می‌توان گفت مجموعه‌ها و خانه‌های به‌ یادگار مانده از دوران‌های مختلف تاریخی و یا موزه‌ها گنجینه‌هایی از تاریخ و هنر در سفر به تهران و اصفهان هستند. در این مقاله قصد داریم شما را با گنجینه‌هایی از تاریخ و هنر در سفر به تهران و اصفهان آشنا کنیم.

انتخاب بهترین محل اقامت برای بازدید از مراکز تاریخی

انتخاب بهترین محل اقامت برای بازدید از مراکز تاریخی و گردشگری، موضوع بسیار مهمی است. محلی که شما برای اقامت خود در نظر می‌گیرید در میزان لذت بردن از سفر، تأثیر قابل‌ توجهی دارد. برای نمونه اگر رزرو و اجاره یک ویلا را در نزدیکی مکان‌های تاریخی و مورد نظرتان انتخاب کنید، دسترسی شما به آن محل بسیار راحت‌تر خواهد بود.

در این‌ صورت می‌توانید در زمان مورد نظرتان به‌ راحتی و با صرف هزینه و انرژی کم، خود را به جاذبه‌ تاریخی برسانید و از آن بازدید کنید. از طرف دیگر اگر محل اقامت شما ویژگی‌ها و امکانات رفاهی مورد نظرتان را داشته باشد، دشواری و سختی را در طول سفر تجربه نخواهید کرد. این موضوع سبب می‌شود تا شما تصمیم بگیرید بازدید از این جاذبه‌ها و اقامت در این محل را در سفرهای آتی خود نیز بگنجانید. بنابراین سعی شما این باشد که بهترین محل اقامت برای بازدید از مراکز تاریخی را تدارک ببینید.

لیست موزه‌های تهران

موزه‌ها یکی از بهترین مراکز تفریحی هستند. با حضور در این مجموعه‌ها می‌توانید به اعماق تاریخ سفر کنید. برای افرادی که به موزه‌گردی علاقه دارند دسترسی به لیست موزه‌های تهران نکته حائز اهمیتی است.

در شهر تهران موزه‌های بسیار زیادی وجود دارند که هر کدام به موضوع خاصی اختصاص داده شده‌اند. برخی از این موزه‌ها تاریخی و برخی هنری هستند و یا به موضوعات علمی و ورزشی تعلق دارند.

از جمله موزه‌های این کلان‌شهر می‌توان به باغ موزه‌های گلستان، کاخ سعدآباد و کاخ نیاوران اشاره کرد و یا باغ نگارستان را نام برد. در باغ موزه نگارستان، شما می‌توانید از مجموعه‌های مربوط به هنرمندان مشهور از جمله کمال‌الملک، جهانگیر ارجمند، ملک‌الشعرای بهار و… نیز بازدید نمایید.

موزه زمان که به آن موزه ساعت نیز گفته می‌شود و یا با عنوان موزه تماشاگه زمان شناخته شده‌، از دیگر موزه‌های این کلان‌شهر است. باغ موزه هنر ایرانی نیز یکی از بهترین موزه‌هایی است که در شهر تهران قرار دارد. شما می‌توانید در آن به بازدید از بناهای تاریخی از قبیل بنای شمس‌العماره، برج آزادی و… اقدام نموده و یا دست سازه‌های هنرمندان ایرانی را تماشا کنید.

باغ موزه مینیاتور از دیگر باغ‌های لذت‌بخش در شهر تهران است. اگر به تماشای بناهای باستانی ایران به‌ صورت ماکت علاقه دارید حتماً به این مکان زیبا و دنج سر بزنید و به مشاهده‌ تخت‌جمشید، چغازنبیل، کتیبه بیستون و… اقدام کنید. تماشا و بازدید از باغ فردوس تهران نیز بسیار جالب است. این مکان در حال حاضر پاتوق دوستداران سینما بوده و از سالن‌های سینمایی و کافه به‌ وجود آمده است.
باغ گیاه‌شناسی ملی ایران نیز در شهر تهران واقع شده و یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های گیاه‌شناسی و برتر در جهان است. یکی دیگر از موزه‌هایی که نام آن در لیست موزه‌های تهران قرار دارد، باغ و یا غار موزه وزیری است. این موزه جالب‌ توجه از دالان‌هایی به‌ وجود آمده که در دل کوه، حفر شده‌اند و از آن‌ها به‌ عنوان گالری استفاده شده‌ است. با حضور در این باغ موزه زیبا، می‌توانید از سرای بسطامی، کارگاه مجسمه‌سازی، کارگاه صنایع دستی و… بازدید کنید.
باغ موزه قصر، باغ موزه دفاع مقدس، موزه ملی ایران موزه مقدم، موزه ملی ملک و… از دیگر موزه‌های این کلان‌شهر هستند. با رزرو سوئیت یا اجاره روزانه خانه در تهران امکان دسترسی آسان به این مکان‌های تاریخی برایتان فراهم خواهد شد.

نفیس‌ترین مراکز دیدنی اصفهان

بسیاری از افراد به بازدید از نفیس‌ترین مراکز دیدنی اصفهان علاقه دارند. لازم است بدانید که اصفهان دیدنی‌های بی‌شمار و ارزشمند بسیار زیادی را در خود جای داده و در واقع آثار تاریخی این شهر، آرامگاه‌های آن، کلیساها و مدارس تاریخی، موزه‌ها و… همه از جمله نفیس‌ترین جاذبه‌ها به شمار می‌روند. در این بخش برخی از نفیس‌ترین مراکز دیدنی شهر اصفهان را نام خواهیم برد.
یکی از این مجموعه‌ها، مجموعه علیقلی آقا است. تماشای این مجموعه برای دوستداران ساختمان‌های تاریخی با کاشی‌کاری‌های زیبا، بسیار دل‌نشین و جالب‌ توجه است. این مجموعه در واقع نشان‌ دهنده معماری اصیل ایرانی بوده، در زمان صفویان ساخته‌ شده و در زمان قاجار نیز برخی کتیبه‌ها به آن افزوده شده‌ است.
کوه آتشگاه اصفهان یکی دیگر از نفیس‌ترین مراکز دیدنی این شهر است. این کوه، تپه‌ای تاریخی بوده و بنایی آتشکده‌ای از زمان ساسانیان را نیز در بر گرفته است. ساختمان آتشکده این کوه، با استفاده از لایه‌هایی از خشت و نی به‌ وجود آمده و در فهرست آثار ملی ایران نیز ثبت‌ شده است.

میدان امام و یا نقش جهان اصفهان نیز که برای تمامی افراد به اندازه‌ کافی شناخته‌ شده، یکی دیگر از نفیس‌ترین مراکز دیدنی اصفهان بوده که چندین آثار تاریخی و باشکوه دیگر را نیز در خود جای داده است. با اجاره روزانه خانه در اصفهان یا اجاره سوئیت در اصفهان به تمامی این جاذبه‌ها دسترسی خواهید داشت.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول