اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

معارفه اولین بخشدار زن دولت سیزدهم در خراسان‌جنوبی

با حضور مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان‌جنوبی، اولین بخشدار زن دولت سیزدهم در استان معارفه شد.

معارفه اولین بخشدار زن دولت سیزدهم در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از سربیشه، محمدی، مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان‌جنوبی ظهر امروز در آیین معارفه بخشدار  مرکز شهرستان سربیشه، اظهار داشت: بخشداری، مرکز مدیریت سیاسی فضا و مرکز حکمرانی و قلمروداری در حوزه بخش است و هدف نهایی مسئولان توسعه و ایجاد امنیت پایدار در قلمرو است که با انجام درست مأموریت‌های سازمانی و رعایت اصول مربوطه، رضایتمندی جامعه حاصل می‌شود.

وی ادراک محیطی و معرفت جغرافیایی قلمرو شناخت وضعیت موجود را از اصول مهم برای مدیریت سیاسی فضا دانست و از توزیع ثروت‌ها، امکانات و فرصت‌ها به عنوان سه بخش مهم از عدالت فضایی نام برد و از مدیران خواست تمام اهتمام خود را در رسیدن عدالت فضایی که از مأموریت‌های دولت سیزدهم است، به‌کار بگیرند.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به ضرورت شناخت وضعیت موجود توسط مسئولان، عنوان کرد: با درک صحیح وضعیت موجود می‌توان با تکیه بر کار علمی و مستدل، از منافع بخش و شهرستان دفاع کرد و امورات در مسیر پیشرفت و توسعه به پیش رود.

محمدی با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های دولت توجه به توزیع عدالت در جامعه است، افزود: در مقاطعی با نگاه مرکز پیرامون، بسیاری از امکانات و رفاهیات در مراکز متمرکز بود و با فاصله گرفتن از مرکز، مردم از بسیاری از  خدمات  محروم می‌شدند.

وی افزود: مسائل و مشکلات در سطح شهرستان اولویت‌سنجی شود و باتدوین نظام مسائل و بهره‌گیری از دیدگاه‌ها و نظرات نخبگان علمی و روحانیت، نخبگان ابزاری و مدیران قبلی و سایر لایه‌های اجتماعی از قبیل سازمان‌های مردم‌نهاد، بسیج و غیره در جهت حل مشکلات جامعه تلاش کرد.

مدیر کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان‌جنوبی رعایت اصول امانتداری، دینداری، کفایت، کارآمدی، پاکدستی و صداقت را از ملاک‌های انتخاب بخشداران برشمرد و افزود: مسئولیت امانتی است که بر دوش مدیران است و مدیران باید بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول دولت سیزدهم نهایت تلاش خود را برای خدمت به مردم و رفع مشکلات آن‌ها به‌کار گیرند.

محمدی شناخت فرآیندها و گلوگاه‌های فساد خیز و برخورد جدی با آن، تسهیل و روان‌سازی قوانین و مقررات و پاسخگویی و تکریم ارباب رجوع را از وظایف مهم مدیران برشمرد و تأکید کرد: درب اتاق مسئولان باید به روی مردم گشوده باشد و در هر زمان پاسخگوی مطالبات مردم باشند.

وی از جهاد تبیین به عنوان ضرورت کنونی جامعه نام برد و گفت: طرح مردمی‌سازی توزیع عادلانه یارانه‌ها دارای الزام قانونی، الزام عقلی و در راستای فقر زدایی درکشور اجرا شد که متأسفانه علی‌رغم تکلیف قانونی، ولی در دولت قبل اجرا نشد و ادامه روند قبلی فاصله طبقاتی بیشتر و بهره‌مندی کشورهای همسایه از یارانه مردم ایران را دربرداشت.

«لکزایی» فرماندار شرهستان سربیشه نیز در این جلسه اظهار داشت: فلسفه پذیرش مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، جز تلاش و خدمت‌رسانی صادقانه و بی‌منت به مردم نیست.

وی با بیان اینکه در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی خط قرمز مسئولان باید مردم باشد بر حضور مدیران در بین مردم و پیگیری مشکلات آن‌ها تأکید کرد.

فرماندار شهرستان سربیشه افزود: رسالتی که در حوزه بخشداری‌ها است ارتباط مستمر با مردم و رسیدگی به تقاضاها و مشکلات آنان با حضور میدانی در سطح بخش و نقاط روستایی است.

لکزایی دولت خطاب به بخشدار جدید مرکزی سربیشه، گفت: با تعامل، همفکری و هماهنگی با امام جمعه، اعضای شورای اداری، شوراهای اسلامی و دهیاران گام‌های مؤثری برای توسعه بخش مرکزی برداشته شود.

به گزارش فارس؛ در پایان این مراسم ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های جابری بخشدار سابق، «مقیمی» به عنوان بخشدار مرکزی شهرستان سربیشه معرفی شد.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول