اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

فارس من| سریال مدیرکل از شبکه‌های سیما پخش شود

جمعی از کاربران سامانه فارس من، با ثبت پویشی خواستار نمایش سریال سوریه‌ای «مدیرکل» در تلویزیون شدند.

فارس من| سریال مدیرکل از شبکه‌های سیما پخش شود

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، جمعی از کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی با عنوان «سریال مدیرکل از شبکه‌های سیما پخش شود»، در خواست خود را مبنی بر پخش این سریال که تولید کشور سوریه است، در سامانه فارس من به ثبت رسانه‌اند. در متن این پویش آمده است: «با توجه به برخی تخلفات اداری که گاهاً اخبار آن به گوش همگان می‌رسد جا دارد صداوسیما، سریال عربی مدیرکل را که سال‌ها قبل پخش می‌شد مجدداً پخش نماید تا مدیران اهتمام بیشتری به حوزه کار خود داشته باشند».

مدیرکل با نام اصلی خاطرات مدیر کل و با نام عربی «یومیات مدیر عام»، یک مجموعه تلویزیونی کمدی محصول سال ۱۹۹۵ سوریه است. نگارش فیلم‌نامه این مجموعه تلویزیونی از زیاد الریس، مونتاژ آن با خالد دهنی و کارگردانی آن نیز با هشام شربتجی است. 

سال ۱۳۷۵ این مجموعه تلویزیونی از سوی «امور دوبلاژ شبکه ۲» در ۲۶ قسمت جهت انجام دوبله و صداگذاری به یکی از مدیران دوبلاژ (محمود قنبری) سپرده شد. در آغاز قرار بر پخش این مجموعه تلویزیونی در رمضان ۱۳۷۷ بود ولی پس از منتفی شدن این زمان، «مدیر کل» در نوروز ۱۳۸۲ به روی آنتن شبکه ۲ رفت. همچنین در پاییز ۱۳۹۳ این مجموعه تلویزیونی از شبکه تماشا بازپخش شد.

فصل دوم سریال «مدیرکل۲» با پانزده سال وقفه در سال ۱۳۹۰ توسط زهیر احمد قنوع ساخته شد. در فصل دوم این سریال دکتر احمد عبدالحق که پس از ناامید شدن از اصلاح امور به مطب خود برگشته است بار دیگر مأمور می‌شود تا با فساد در یکی از ادارات سوریه مبارزه کند؛ معروف بودن او و آشنایی کارمندان اداره با حیله‌هایش این بار باعث شده از روش‌های دیگری برای مبارزه با فساد و ارتشاء استفاده کند.

أمیۀ ملص، أندریه سکاف، أیمن زیدان، سلیم کلاس، مها المصری و وفاء موصللی از جمله بازیگران فصل دوم این سریال هستند. گفتنی است فصل دوم سریال «مدیرکل» در سامانه پخش آنلاین عماریار قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول