اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

معرفی آثار برتر یازدهمین جشنواره استانی نوجوان سالم در یاسوج

یازدهمین جشنواره استانی نوجوان سالم با معرفی آثار برتر در یاسوج به کار خود پایان داد.

معرفی آثار برتر یازدهمین جشنواره استانی نوجوان سالم در یاسوج

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در آیین اختتامیه این جشنواره که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد  گفت:در این جشنواره بیش از ۷ هزار و ۶۳۰ اثر در ۲۲ رشته به دبیرخانه این جشنواره در شهرستان ها،مناطق و مدارس ارسال که از این تعداد ۶۳۵ اثر به مرحله استانی راه یافتند.

سید بهاالدین ملک حسینی  افزود:از میان آثار راه یافته به مرحله استانی ،با رای هیات داوران ۶۸ اثر برتر برگزیده و به مرحله کشوری راه یافتند .

وی با بیان اینکه این جشنواره در سه بخش خلاقیت‌های دانش آموزی، ابتکارهای مدرسه ای و نیز ابتکارهای جامعه محور برگزار شده است گفت: دانش‌آموزان شهرستان‌های بویراحمد،گچساران و کهگیلویه به ترتیب مقام های اول تا سوم را در این جشنواره کسب کردند‌.

 ملک‌حسینی هدف از برگزاری این جشنواره را پیشگیری و مراقبت از نوجوانان در برابر آسیب های اجتماعی اعلام کرد و افزود: پیشگیری از گرایش به مصرف دخانیات، مواد مخدر ،خشونت و بزهکاری از مهمترین محورهای این جشنواره بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه وبویراحمد هم در این همایش خواستار تبیین حقوق خانواده ها در مدارس و انجمن‌های اولیاء و مربیان شد و گفت: راه نجات انسان ها عمل به دستورات احکام الهی و دین مبین اسلام است چرا که ظرفیت های لازم برای پرورش انسان های وارسته و متعالی در آن نهفته است.

سید علی ملک حسینی دوره نوجوانی را دوره رسیدن شخص به اوج احساسات و هیجانات دانست و افزود :اگر زمینه تخلیه درست این هیجان و احساس در کانون خانواده تامین نشود باید بروز احساسات نوجوانان را در کف خیابان نظاره گر باشیم .

آقای ملک‌حسینی با اشاره به اینکه امروز دشمنان با سرمایه‌گذاری هنگفت در فضای مجازی و تحمیل اهداف شوم خود برای منحرف کردن نوجوانان و جوانان از مسیر واقعی رشد و تعالی آنها هستند افزود: با وجود هشدارهای لازم اما شاهد غفلت خانواده ها،آموزش و پرورش و قوه قضائیه و سایر دستگاه‌های متولی در این زمینه هستیم.

وی یکی از راهبردهای دنیای غرب در حوزه تهاجم فرهنگی را ساختن شخصیت های خیالی و پوچ  مثل بتمن و تحمیل آن به فرزندان این مرز و بوم برشمرد و گفت:یکی از راهای خنثی کردن ترفندهای شوم آنان معرفی قهرمانان واقعی وطن یعنی شهدا به جامعه نوجوان و جوان  کشور است .

در پایان این جشنواره از ۶۹ نفر از فرهنگیان ،دانش آموزان برگزیده و خانواده های آنان با اهداء لوح سپاس تجلیل شد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول